Gå til innhold

Norge er staffed


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

Ja dette var skikkelig morsomt, her hadde jeg atc hele veien fra Bergen til Oslo, veldig bra tiltak dette! håper det blir flere slike lørdagskvelder utover med så bra staffing av posisjoner! Det gir en mye større opplevelse og fly på vatsim når man blir gitt fra kontroll til kontroll også videre til Approach til slutt!

Veldig bra dette!

 

Mvh Lars Petter Hassel

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp' date=' man kan si at dette var en velykket kveld :) [/quote']

Nå ja... (og nå kommer mange til å si at jeg er pessimist, men la gå)

 

Jeg mener at kvelden ikke var velykket, ikke på langt nær... Trafikken samlet seg i stor grad mellom Oslo og Bergen, og Kristiansand og Trondheim ble omentrent ignorert, til tross for god bemannelse på begge plasser... Evenes var på en stund og fikk ingenting, samt at Alta var på nett fra før den grundige dekningen startet, til lenge etter at alt var over, og fikk den "nette sum" av 1 bevegelse...

 

Men for all del; dersom du mener at Norge består av Oslo og Bergen, og ikke'no mer, så var det absolutt en vellykket kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente noe annet når dere sier fra etter at dere har begynt å staffe! Jeg fikk vite om dette når jeg så posten i dag rundt 21.30, og hadde jeg visst om dette tidligere i dag, hadde jeg personlig stilt opp. Dere må si fra minst en dag før, så skal du se at det kommer mer trafikk enn det var i dag, for det er jammen ikke rart det var stille hos dere!

Det nytter ikke å forvente trafikk om det ikke blir sagt fra om på forhånd, det bør enhver ATC skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander;

Problemet var i grunnen ikke det generelle trafikknivået, men spredningen... Eller heller; konsentrasjonen. Mesteparten av trafikken ble konsentrert mellom Bergen og Oslo, Trondheim oo Kristiansand fikk et og annet fly, mens Evenes ikke fikk et eneste fly...

 

Jeg meldte fra om at Alta ville få mye bemanning gjennom denne uken i forrige uke, og det har ikke blitt mye trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Bergen og Oslo hadde mest trafikk på grunn av at pilotene er mest vant med de flyplassene. At Trondheim ikke fikk all verden med trafikk synes jeg er litt rart, ligger jo perfekt til.

 

Når det gjelder Alta så er jeg ikke så overrasket over at det ikke har vært spessielt mye trafikk, Nord-Norge har alltid hatt litt problemer med å trekke norske piloter fra simulatorverdenen. Selv var jeg faktisk en tur innom Alta på onsdag! :)

 

VATSIM er og blir en litt vanskelig kultur hvor det er problematisk, eller umulig å forutsi hvor og når trafikken kommer, men det skal være sikkert og vist at av og til tar helt av! Da gjelder det å være berredt! :)

 

Takker for bidraget du har gjort i Alta Gunnar, neste gang jeg skal oppover i simulatoren kan du forvente deg en e-mail med annkomstmelding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens New Zealand tapte for Frankrike :cry: har jeg bare hatt 1 fly :mad:' date=' som jeg sendte avgårde til Tromsø...

 

Nå ja, jeg blir ennå sittende til kl. 2400z (0200 lokal tid, forutsatt at norge ennå ikke har stilt klokken for vinterstid)... [/quote']

Jeg satt meg som Evenes, men kom ikke en sjæl. Så siden Gunnar satt der alene uten en sjæl så måtte jeg logge av og fly en tur fra Alta. Ble og litt skuffet da all trafikk var konsentrert fra tr.heim og sør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte fra om at Alta ville få mye bemanning gjennom denne uken i forrige uke' date=' og det har ikke blitt mye trafikk... [/quote']

 

Hadde du virkelig regnet med mye trafikk til Alta? Da har du bommet. Skal du ha mye trafikk må du nok sette deg litt mer sentralt enn som så.

 

Hva er galt med Alta? Når den er online nesten hele tiden så tror du ikke det vises på servinfo?....... Men neste gang får vi noen til å ta Tromsø og Bodø også pluss Bodø kontroll så blir det supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Alta? Når den er online nesten hele tiden så tror du ikke det vises på servinfo

 

Jo selvfølgelig' date=' det har ingenting med saken å gjøre. Alta ligger langt unna resten av europa. Jeg tror de fleste forstår at ikke Alta vil trekke voldsomt med trafikk. [/quote']

Alta ligger ikke langt unna resten av europa, det er euorpa som ligger langt unna Alta :/

Dessuten er det ofte det er en god del trafikk i Nord-Norge, særlig når ENBO, ENTC og ENBD_CTR er oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr som oftest målrettet mot flyplasser med ATC, men lite trafikk... At jeg fløy til Gardemoen i dag skyldes utelukkende Daniels CPT! Jeg hadde egentlig tenkt å starte fra Alta, men forsov meg, så det ble fra Bodø. Hadde jeg ikke forsovet meg hadde jeg også rukket å fly fra Gardemoen tilbake til nord-norge, samt litt småflyvning mellom flyplassene der oppe...

 

Skal det noen gang bli noe ATC-dekning i nord som det er verdt å snakke om, ja da må folk begynne å fly til de flyplassene som har ATC...

 

Mens jeg har sittet i Alta har dessuten mange flydd til/fra; Lakselv/Banak, Tromsø, Honningsvåg, Bardufoss, Vardø, Vadsø og Kirkenes, samtlige av disse ofte uten ATC...

 

Kan vel si at jeg gleder med til C1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...