Gå til innhold

Reparasjonssett til CH Pedaler


Martin Adam Martinsen

Anbefalte innlegg

Har du problemer med at dine CH pedaler fungerer ikke slik som de skal?

Da er det sikkert potensiometr eller fjærer som begynenr å være dårlig.

 

Potensiometr HP-100A

1stk 150kr inkl frakt

2stk 300 inkl frakt

 

Feet fjærer

2stk 80kr

 

Rudder fjærer

2stk 80kr

 

CH joystick fjærer

2stk 80kr

 

Sett

2 stk potensiometr

2 stk feet fjærer

2 stk rudder fjærer

Pris: 350kr

 

Prisene inkluderer porto.

 

OBS! Sjekk om dine potensiometre er HP-100A

 

Jeg garanterer ikke at disse delene vil løse ditt problem med CH pedaler, men det du kjøper er det mest vanlige deler som kan være slite, spesielt med tanke på potensiometre.

 

Dersom slike deler er av interesse så kan jeg ta dem inn i løpet av 2-3 uker.

Meld din interesse her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om deter potmeter, jeg har tatt pedalene fra hverandre for å sjekke etter at jeg fant hvor jeg kunne kjøpe potmetere.

 

Pdet viser seg at potmetere blir slit med tiden + at det kommer en del møkk inn i pedalene. Pedalene er bygd opp slik at fotstøtten kjører på 4 hjul, Det viser også seg at det var mye støv og skitt som var festet fast til banen som hjulene kjører på.

 

Om dere husker gammel kulemus, så ble den etterhvert ubrukelig fordi det kom en del skitt slik at hjulet kunne ikke bevege seg "motstandsfritt". Samme skjed med hjulene i pedalene. Har renset hjulbanen men det hjalp ikke så voldsomt. Litt bedre ble det men ikke så alt for mye.

Skal kjøpe nye potmetere og se om det hjelper.

 

Men som sagt, mange som sier at potmetere blir slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare skyte inn at support hos CH er meget bra!. Min datter klarte knekke en av aksene på min CH quadrant. Etter og ha snakka litt med "Debby" fra CH products og forklart hva som hadde skjedd, kom det to nye akser i posten til meg, vederlagsfritt!!!.

 

Når det gjelder bevegelse i CH quadrant aksene, er det små stålplater som regulerer tregheten på bevegelsene. Det hjelper og åpne quadranten og stramme skruene til disse. Dette bedrer også "detents" følelsen på quadranten.

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...