Gå til innhold

Fly? Selskap?


Aleksander Skoyen

Anbefalte innlegg

hallo!

Ca kl. 21:45 i Oslo i går kveld (Torsdag 19.07) passerte et fly over meg i nokså

lavtgående høyde.Etter mine teorier fløy flyet østover for å "intercepte localizer'n" 01R

på Gardermoen.

Men, det som var med dette flyet, var at det hadde 4 motorer.Og, i følge mitt syn må ha

vært for lite til å ha vært B747 eller A340 eller en av de svære fuglene med 4engines.

Så mine tanker spratt automatisk over på Avro RJ 85/100.

Jeg vet at Crossair har Avro RJ 85/100 og at de flyr til Oslo, men de er satt opp 22:45.

Noen som vet noe mer om dette? [Hvilken flytype? Selskap?]

Fortsatt god sommer! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

MVH

Aleks

[ 20-07-2001: Endret av: Aleksander Skoyen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Håkon Aarøen:

Kan det ha vært den raringen
TARGET=_blank>her?

Hva i all verden slags flyselskap er dette? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 20-07-2001: Endret av: Håkon Aarøen ]

Dette flyet du linker bilde til er vel Malmö Aviation.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet er Malmø aviation BAe 146-200

http://www.airliners.net" TARGET=_blank>www.airliners.net er det flere fly av denne typen,når du søker på malmø aviation!

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Jøsvoll:

Flyet er Malmø aviation BAe 146-200


 

....også kjent som "The aircraft with 5 APU's"... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Da enkelte individer har gitt utrykk for at de ikke skjønte hva jeg mente så skal jeg forklare: BAe 146 har ofte en APU, og så har den 4 motorer som er så små at de kunne vært brukt som APU på større fly.... For de som ikke vet hva en APU er, så er altså det en liten jetmotor som finnes i endel fly som forsyner flyet med strøm, trykkluft til å starte motorene med, o.l. En APU brukes ikke til skyvekraft. APU står forøvrig for Auxilary Power Unit

[ 20-07-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

 

....også kjent som "The aircraft with 5 APU's"... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Da enkelte individer har gitt utrykk for at de ikke skjønte hva jeg mente

[ 20-07-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

jeg innrømmer det gjerne... jeg er en av de individene Kenneth sikter til og jeg er stolt av det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...