Gå til innhold

Hvorfor så få addons til FSX?


Rune T. Larsen

Anbefalte innlegg

Nå er det snart et år siden FSX kom ut og fremdeles er et veldig få filer i filbiblioteket for denne versjonen. Hvorfor er det slik? Utvalget til den utgåtte versjonen 2004 driver jo fortsatt å øker her på nettsiden.

 

Jeg drømmer f. eks om A380 med Widerø logo.

 

Noen som har en forklaring på manglende filer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forklaringen er svært enkel: Markedet er ennå størst på FS9. Så utviklerne holder seg der det er penger å tjene. Er det ikke herlig med frie markedskrefter? Helt toppers :whistle:

 

Jeg er bare delvis enig med deg, Andrew. Du har selvsagt rett, men nå er det kanskje mangelen på gode og populære addons til FSX, som er noe av grunnen til at folk fremdeles tyr til FS9 også. Dette har også litt med at FSX RTM hadde mange feil/mangler, som gjorde det tilnærmet umulig for 3rd party produsenter å lage noe som helst til FSX. Dette har blant annet Robert hos PMDG bekreftet på PMDG sine support sider. 747X er jo mange måneder forsinket, fordi PMDG måtte hjelpe til med SP1. Dermed har disse addonene blitt forsinket, noe som har ført til dårlig utvalg av addon-produkter til FSX.

 

Det er faktisk en del produsenter som satser stort på FSX-produkter allerede. PMDG og LevelD har jo allerede sagt at det ikke vil komme noe mer FS9 produkter fra dem. Aerosoft og UK2000 satser hardt på FSX nå, selv om FS9-versjoner ofte også blir utgitt. Cloud 9 har hovedskelig satset på FSX osv.

 

Personlig går jeg 100% over til FSX så fort jeg kan, siden jeg synes den ser mye bedre ut. PMDG747-400X og 737NGX, Squawkbox 4, FlightKeeper 3.0... Da skal jeg begynne å bli fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, skule bare mangle. Mange satt klare til å utvikle for FSX, men så kom jo SP1 som et sjokk. Og i ettertid oppdaget de at tilmed SP1 hadde sine mangler sett fra utvikler sin side. Så der sitter vi på gjerdet, både utviklere og simmere...og avventer resultatet...hvilket er spilt over på MS sin bane for tiden. Samtidig er ting positive på scenerysiden...der har ting blitt enklere...hvilket allerede har kommet osss til gode. FSX har et skikkelig potensiale. Mange mener scenerydesign er vanskelig. Jeg er uenig. Jeg driver nå med scenerydesign som om det skulle vært for Fly II...såre enkelt! Ler meg fillete når jeg ser at MS på så mange vis har tatt etter Fly II måten å gjøre ting på. Noe dette forum stort sett ikke innser, annet enn noen ytterst få som kjørte Fly II parallellt med FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...