Gå til innhold

Bell 412, Blackwater - Bagdad 2007


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de fleste har fått med seg navnet "Blackwater USA" i forbindelse med krigen i Irak. Det er et av verdens største firmaer som leverer tjenester innen "sivile" sikkerhetsopprag slik som eskorte og livvakt tjeneste og konvoi beskyttelse, det som på engelsk kalles PSD/CP (Personel Security Detail/Close Protection) oppdrag for den Amerikanske regjerningen og store Amerikanske firmaer i verdens krise områder. Firmaet består nesten utelukkende av tidligere Amerikanske spesial soldater og har til og med tilgang på egne fly styrker og angreps og transport helikoptre. Hjemme i USA har Blackwater en av verdens beste anlegg for avansert skyte/strids trening med enorme skytebaner/SIBO områder og kjørebaner.

 

Firmaets sterke bånd til Bush og det republikanske partiet sikret firmaet enorme kontrakter på å levere sikkerhets tjenester til Amerikanske interesser i Irak, (bl.a sikkerhet på øverste Amerikanske sivile sjef i Irak- Bremer, Negroponte etc). Dette sammen med firmaets sterke ”cowboy” mentalitet på å skyte først og spørre siden har ført til massiv kritikk på hvordan de løser oppdrag i Irak.

 

Quick Reaction Force styrken til Blackwater benyttet lenge små MD 530F helikoptre (div videoer på youtube) til å støtte Blackwater sine bakkeoperasjoner, men disse er nå i ferd med å bli erstattet av Bell 412. Ofte flyr disse med dørene igjen, men med vinduene fjernet slik at man kan gi ildstøtte uten at maskinene vekker unødig oppsikt.

 

Her er en rask paint etter et bilde jeg så for noen uker siden til Hovercontrol Bell'n, Bagdad scenery er av Michael Carr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

I starten syntes jeg også at HC 412 var vanskelig å ha kontroll på, men etter litt trening har jeg satt veldig pris på realismen i modellen og system simulering (den kan "flys etter boka" og real check list kan følges). Den er etter min mening kanksje en av de beste freeware helikopter modellene som finnes til FS i dag. Og jeg liker at 3d modellen er detaljert, men ikke super detaljert som visse payware heli modeller som nesten er umulig å fly grunnet lav fps.

 

NB, min Norske 720skv paint er nå ute på flightsim.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...