Gå til innhold

Corsair 747-300 i Bodø nå


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Akkurat nå står en Boeing 747-300 fra det franske charterselskapet Corsair, vest for terminalen i Bodø. Den har registreringsnummer F-GSEX, levert fra Boeing i 30. juni 1983. Den er her for å bytte ut passasjerer på et cruiseskip (Panamaregistrerte Princess Danae) som anløper Bodø. Nye passasjerer er flydd inn fra Paris, de "gamle" blir returnert - også til Paris. Den vistes og hørtes da den passerte huset på finalen i ca 600 fot!!

Jeg har tatt noen bilder av flyet, og lurer på om noen vil ha dem (JPG- eller BMP-format) for å legge dem ut på nett?

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for jobben, Lars Christian, og takk for justeringen av bildene slik at de ble litt lysere! Bildene kan dere se http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=9545" TARGET=_blank> her og http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=9544" TARGET=_blank> her.

Hilsen Roald

..er det forresten noen sammenheng mellom lipstick-merket og de tre siste bokstavene i flyets registrering som (alltid) står på fronthjuldekslet? Dette ble heftig påpekt av Luftfartsverkets mann med "Follow Me"-bil som ga meg adgang til et ellers sperret område for å få tatt bildet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 17-06-2001: Endret av: Roald Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag formiddag, 16.mai, tar jeg beina fatt fra Svartlia i Bodø, der jeg holder til en del, - er på vei bort til Sløyfa der jeg skal hente bilen. Kvelden før hadde vi ønsket nyutdannet lege Jon R. Konradsen velkommen hjem, med god spekematservering og god drikke hjemme hos hans foreldre.

Nå var det ikke dette som fikk ørene til å suse litt ekstra idet jeg går inn i Sløyfa, men derimot noe som kom rett imot meg bakfra. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Når blikket etter hvert får fanget det enorme objektet som kommer durende, sperrer jeg øynene opp [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] .... øhhh.. 4 motorer, enorme gears... og størrelsen er enorm!! Med full flaps durer flyet like over hodet på meg - og blikket mitt er låst - rett opp. Ikke rart jeg holdt på å gå på bilene i gata. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Siden jeg bare ser flyet fra undersiden, er jeg ikke helt sikker.. men dette er da vitterligen en B-747 ????

Idet jeg står utenfor huset, lander flyet på Bodø Lufthavn - jeg ser ikke lenger flyet - men jeg ser i den retninga likevel.... lenge! Men er fortsatt ikke sikker....

Var det virkelig???

...og hvor i huleste var kameraet med 300-linsa akkurat nå???? Jo - selvfølgelig i bilen - som jeg nå stod rett utenfor....

[image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Få minutter etterpå - rett over det åpne soltaket på bilen når jeg kjører inn til byen - kommer en 737 og lander, ... Det er som å se den lille gåsekyllingen som strever for å nå igjen den store gåsemora - liten og uskyldig....

BPET

(Takk til Roald Hansen som tok bilder, så jeg fikk se det jeg ikke så fra Sløyfa!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] )

[ 18-06-2001: Endret av: Bjørnar Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...