Gå til innhold

Eurofighter til Rygge airshow 2007....!?


Tore Raaen

Anbefalte innlegg

Det var en tysk Typhoon på Rygge for noen år tilbake (husker ikke sånn i farta når det var, men det er en god stund siden) som fløy et display for spesielt inviterte gjester (folk i forsvarsledelsen og pressen). Det er listet opp endel andre deltakere også på hjemmesidene til Rygge Airshow, inkludert Gripen, i tillegg til alle de vanlige gjestene ved airshows her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm' date=' er det en av de berømte nederlanske solodisplayene som kommer til Rygge, da skal i hvert fall jeg ned der.[/quote']

Nytt solo display-team i år, men det blir nok bra det også, om ikke enda bedre enn tidligere. Det solo displayet de fløy på RIAT i fjor var ihvertfall helt rått, uten tvil det stiligste F-16 displayet jeg har sett. Og ja, det er solo display-teamet til KLu som tar turen nordover, det bekreftes av hjemmesidene deres.

 

Har vært litt skeptisk til at det har vært så stille fra arrangørene av Rygge airshow, men det ser ut til at ting går seg til nå. Dagen før showet kan fort bli en spennende dag å spotte også, jeg går utifra at de fleste maskinene ankommer dagen før showet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Som dere kansje vet så er det ikke helt avgjort enda om det blir noe show.

Dette blir avgjort i løpet av april.Statens vegvesen sitter å drar litt i tøylene her ang stenging av E6 til parkering og sikkerhetssoner.Vi i oslo flysimklubb har sakt ja til å delta med stand.

http://www.ryggefk.no/index.php?option=com_content&task=view&id=124&Itemid=0

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tysk Typhoon på Rygge for noen år tilbake (husker ikke sånn i farta når det var' date=' men det er en god stund siden) som fløy et display for spesielt inviterte gjester (folk i forsvarsledelsen og pressen). Det er listet opp endel andre deltakere også på hjemmesidene til Rygge Airshow, inkludert Gripen, i tillegg til alle de vanlige gjestene ved airshows her i landet. [/quote']

 

Det var i Juni 1998 og det var Eurofighter DA-5 som var på Rygge. Jeg var der og fikk brief og det var en grei demo flygning. Merk DA-5 er ikke "tysk", men en av Development Aircraft som ble bygget av Eurofighter for å utvikle flyet. Men flyet har primært blitt brukt av den tyske delen av Eurofighter og har fløyet ut fra Manching, derfor ble den malt opp i tyske farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kansje vet så er det ikke helt avgjort enda om det blir noe show.Dette blir avgjort i løpet av april.Statens vegvesen sitter å drar litt i tøylene her ang stenging av E6 til parkering og sikkerhetssoner.

Det var jeg ikke klar over, jeg trodde det var "done deal" nå...

 

Sten Arne: Har bare sett et Gripen-display selv, det også på RIAT i fjor, men det var meget bra og husker jeg ikke helt feil så fikk vel piloten trofèet for "Best Overseas Flying Demonstration" for det displayet. Det blir nok bra uansett, om det blir noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...