Gå til innhold

Helikopter fra Forsvaret nødlandet på Torp


Anbefalte innlegg

Hvor landet det ?

Tenker bare sånn at hvis man nødlander en bell som ikke har hjul på rullebanen så blir det vel stress og få fjernet det igjen?

 

Egentlig ikke. De har (kanskje ikke på Torp, men de kan få fra Rygge) to små hjul-sett som settes på skid'ene og jekkes opp slik at skid'ene går klar av bakken, og så er det bare å dytte dem unna.

 

Men det er jo visse ting helikopter piloter ikke trenger å bry seg om... blant annet cosswind og rullebaner.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo visse ting helikopter piloter ikke trenger å bry seg om... blant annet cosswind og rullebaner.

 

Og da er jo plutselig hele morroa borte :P

 

Jeg så for et par uker siden på Torp to helikoptre av den typen du viser bilde av her Tom Arne. De kom rett over brakka til klubben, og suset forbi tårnet og videre sør.

Torp har vel sjeldent besøk av militære luftfartøy vel, bortsett fra C-130 som jeg har sett i ny og ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herce'n er her ikke så ofte egentlig. Mest på våren og sommers tid som jeg har oppservert. Hender vel en sjelden gang i løp av vinters tid at det suser over, men ikke så mye mere enn det.

Den er, vil ikke si så mye som ofte, men en god del hyppigere i sommer halv året å flyr ett par App og Tuoch and Goes. Som regel i løp av formiddagen og tidlig ettermiddag.. Men, jeg er ikke på jobb døgne rundt (heldigvis) så jeg får jo ikke med mag alt, men i grove trekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...