Gå til innhold

Forsvarets F-16


Carl Fredrik Ness

Anbefalte innlegg

Får vel slenge inn en kommentar:

Disse filmene med lavtflygende F-16 gjenspeiler ikke nødvendigvis hvordan en hverdag er for en jagerflyger i Forsvaret. Jobben har en del moro, men også noe ikke-moro. Det har i alle fall jeg blitt fortalt av personer som vet hva de snakker om... Selv tror jeg moroa veier opp for ikke-moroa med god margin ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge inn en kommentar:

Disse filmene med lavtflygende F-16 gjenspeiler ikke nødvendigvis hvordan en hverdag er for en jagerflyger i Forsvaret. Jobben har en del moro, men også noe ikke-moro. Det har i alle fall jeg blitt fortalt av personer som vet hva de snakker om... Selv tror jeg moroa veier opp for ikke-moroa med god margin ""

 

Ja jeg kan skrive under på det. Jeg ble fortalt at når jagerflyvere skal ut på oprative oppdrag at pulsen slår noe hardere en ellers. Jeg satt ofte på QRA og når alarmen gikk så var det noe mer galgenhumor en ellers, og en ganske spent situasjon. Ellers så har jeg fra meget politlige kilder at de som fløy i Afghanistan hadde endel veldig tøffe oppdrag, og da også i ett par tilfeller med våpen levering der de viste at folk ble drept. Selv om det er fiender så er det aldri en hyggelig opplevelse å vite at når en trykker på den lille røde knappen på stikka vil flere mennesker dø.

 

Men vedkommende sa at på treningsoppdrag så på en "normal" dag med pent vær og god planlegging kunne de ha det riktig så morro. Og spenningn i hverdagen fikk man når det var dårlig vær.. ikke altid like morro å lande en F-16 i Bodø på glatt rullebane og med sidevind i nærheten av grensene for tillatt flyving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...