Gå til innhold

Glemte hjullaster på rullebanen


Tom André Brenna

Anbefalte innlegg

Vi som er i plasstjenesten har ikke muligheten til å vite hva som skjer mellom fly å tårn.etter denne hendelsen fikk tårnet en bedre måte å registrere kjøretøy på banen med skjerm å blinkende ruter med det aktuelle kjøretøy nummret på.Bare så det er sakt så var hjulastern godt ut på siden av banen å det hadde ikke skjedd noen om Atlantic Airways hadde landet..med så SKAL jo han være klar av banen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er i plasstjenesten har ikke muligheten til å vite hva som skjer mellom fly å tårn.etter denne hendelsen fikk tårnet en bedre måte å registrere kjøretøy på banen med skjerm å blinkende ruter med det aktuelle kjøretøy nummret på.Bare så det er sakt så var hjulastern godt ut på siden av banen å det hadde ikke skjedd noen om Atlantic Airways hadde landet..med så SKAL jo han være klar av banen uansett.

 

 

Vi her i vadsø hører hva tårnet sier til flyene,men vi kan ikke høre flyene.

Veldig greit sånn ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo en fin ordning det..,men trur at bakkemannskap med litt mer trafikk en Vadsø ville blitt rar i hode av å høre på all trafikk til å fra flyplassen.

 

Næsjda... Sitter å hører på det meste når jeg de-icer jeg...

- De-icing frekvens

- TWR

- GND

- Bakkefrekvens (kjøretøyene)

- Company frekvens

- Internsamband

- P3

 

Da er man oppdatert.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to typer flygeledere. De som har sagt cleared to land med bil på banen, og de som kommer til å gjøre det! Om man ikke er ACCer da ""

 

Står følgende om piloter i teoriboken min:

 

Det finnes to typer piloter. De som har landed med hjulunderstellet oppe, og de som kommer til å gjøre det!

 

Også føyer jeg til: Om man ikke har fast understell da "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, her er gutten som holder seg oppdatert ser jeg Kenneth ""

 

Jah... Noe må man jo slå ihjel arbeidstiden med...? ""

 

Dessuten er det jo greit å vite hvem som skal/ikke skal ha de-icing, om det kommer fly inn på de-icing plattformen (uten å måtte se seg rundt hele tiden), om flyene som kommer har dårlig tid (CTOT), osv...

 

Er mye info å hente ut av radioen om man bare gidder... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...