Arvid E. Sørensen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Ja, dette er for dårlig. Vi har jo "remindere" for dette, enten det lyser på skjerm eller ligger på stripp-bordet. Har nok ikke vært helt med denne karen nei. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Har ikke maskinene som benyttes til brøyting og feing radio slik at de hører om det er noe som skal lande eller ta av? Siter
Stian Haabeth Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Trur ikke de hører på den frekvensen. Her på Sola har vi en egen bakkefrekvens som handlingselskaper bruker og avinor selv. Siter
Øystein Haugan Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Vi som er i plasstjenesten har ikke muligheten til å vite hva som skjer mellom fly å tårn.etter denne hendelsen fikk tårnet en bedre måte å registrere kjøretøy på banen med skjerm å blinkende ruter med det aktuelle kjøretøy nummret på.Bare så det er sakt så var hjulastern godt ut på siden av banen å det hadde ikke skjedd noen om Atlantic Airways hadde landet..med så SKAL jo han være klar av banen uansett. Siter
Arvid E. Sørensen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Joda, en fjær blir lett til ti høns. Men bare så det er sagt, når vi sier runway free til et fly, da skal vi ha sjekket at det virkelig er det før vi sier det. Siter
Øystein Haugan Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 ja det er sant...menneskelige svikt kommer vi vell aldri unna...så er det bare. Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Vi som er i plasstjenesten har ikke muligheten til å vite hva som skjer mellom fly å tårn.etter denne hendelsen fikk tårnet en bedre måte å registrere kjøretøy på banen med skjerm å blinkende ruter med det aktuelle kjøretøy nummret på.Bare så det er sakt så var hjulastern godt ut på siden av banen å det hadde ikke skjedd noen om Atlantic Airways hadde landet..med så SKAL jo han være klar av banen uansett. Vi her i vadsø hører hva tårnet sier til flyene,men vi kan ikke høre flyene. Veldig greit sånn Siter
Øystein Haugan Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Ja det er jo en fin ordning det..,men trur at bakkemannskap med litt mer trafikk en Vadsø ville blitt rar i hode av å høre på all trafikk til å fra flyplassen. Vet at for noen år tilbake hadde vi muligheten å komunisere med flyene å..,men det va før da alt var mye bedre :-) Siter
Cato Støle Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Det finnes to typer flygeledere. De som har sagt cleared to land med bil på banen, og de som kommer til å gjøre det! Om man ikke er ACCer da Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Ja det er jo en fin ordning det..,men trur at bakkemannskap med litt mer trafikk en Vadsø ville blitt rar i hode av å høre på all trafikk til å fra flyplassen. Næsjda... Sitter å hører på det meste når jeg de-icer jeg... - De-icing frekvens - TWR - GND - Bakkefrekvens (kjøretøyene) - Company frekvens - Internsamband - P3 Da er man oppdatert.... Siter
Martin Floor Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Det finnes to typer flygeledere. De som har sagt cleared to land med bil på banen, og de som kommer til å gjøre det! Om man ikke er ACCer da Står følgende om piloter i teoriboken min: Det finnes to typer piloter. De som har landed med hjulunderstellet oppe, og de som kommer til å gjøre det! Også føyer jeg til: Om man ikke har fast understell da . Siter
Steinar Grindstein Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Se der ja, her er gutten som holder seg oppdatert ser jeg Kenneth Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Se der ja, her er gutten som holder seg oppdatert ser jeg Kenneth Jah... Noe må man jo slå ihjel arbeidstiden med...? Dessuten er det jo greit å vite hvem som skal/ikke skal ha de-icing, om det kommer fly inn på de-icing plattformen (uten å måtte se seg rundt hele tiden), om flyene som kommer har dårlig tid (CTOT), osv... Er mye info å hente ut av radioen om man bare gidder... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.