Gå til innhold

Ble sugd 9000 meter opp


Anders johansen

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/verden/article902321.ece

Ewa ble sugd ni kilometer opp i luften, mistet bevisstheten - og overlevde. Se video.

Forfatter Av Runa Hestmann Tierno

 

Tyske Ewa Wisnierska (35) ble verdensmester i paragliding for kvinner i 2005, og burde ha peiling på det hun driver med.

 

Likevel var hun sjanseløs da hun havnet i en kraftig storm på en treningstur i Tamworth i Australia nylig.

 

Hagl som appelsiner

Stormen førte henne opp i over 9000 meters høyde, altså omtrent på høyde med Mount Everest. Det var 40-50 minusgrader i luften, og 35-åringen ble mørbanket av hagl på størrelse med appelsiner. Hun mistet bevisstheten en hel time, og landet 60 kilometer fra stedet treningsturen startet.

 

Wisnierska var fullstendig dekket av is da hun landet. .Men mot alle odds ovelevde hun.

 

- Du kan ikke tenke deg hvilke krefter som var i sving. Du føler deg som et løv som tas av vinden. Jeg skalv hele tiden. Det siste jeg husker, er at det var mørkt. Jeg hørte lynet som slo rundt meg, forteller hun til Australian Broadcasting Corp fredag.

 

Flere andre paraglidere ble også fanget av den kraftige stormen, og en kinesisk mann ble funnet død 75 kilometer fra treningsstedet, melder Reuters.

 

Wisnierska ble innlagt på sykehus med forfrysninger men var på beina igjen kort tid etter.

 

En britisk paraglider overlevde tidligere denne måned et angrep av to ørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...