Anders johansen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 http://www.nettavisen.no/verden/article902321.ece Ewa ble sugd ni kilometer opp i luften, mistet bevisstheten - og overlevde. Se video. Forfatter Av Runa Hestmann Tierno Tyske Ewa Wisnierska (35) ble verdensmester i paragliding for kvinner i 2005, og burde ha peiling på det hun driver med. Likevel var hun sjanseløs da hun havnet i en kraftig storm på en treningstur i Tamworth i Australia nylig. Hagl som appelsiner Stormen førte henne opp i over 9000 meters høyde, altså omtrent på høyde med Mount Everest. Det var 40-50 minusgrader i luften, og 35-åringen ble mørbanket av hagl på størrelse med appelsiner. Hun mistet bevisstheten en hel time, og landet 60 kilometer fra stedet treningsturen startet. Wisnierska var fullstendig dekket av is da hun landet. .Men mot alle odds ovelevde hun. - Du kan ikke tenke deg hvilke krefter som var i sving. Du føler deg som et løv som tas av vinden. Jeg skalv hele tiden. Det siste jeg husker, er at det var mørkt. Jeg hørte lynet som slo rundt meg, forteller hun til Australian Broadcasting Corp fredag. Flere andre paraglidere ble også fanget av den kraftige stormen, og en kinesisk mann ble funnet død 75 kilometer fra treningsstedet, melder Reuters. Wisnierska ble innlagt på sykehus med forfrysninger men var på beina igjen kort tid etter. En britisk paraglider overlevde tidligere denne måned et angrep av to ørner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 dæven døtte dette var gammel nytt det.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jasså? Anser du to dager som gammelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Sorry.. Tenkte på en annen stakkars kar http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124771 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 talk about a "blow-job" hehe....bølgevind er alltid like kos det selv vært i det og kom meg opp til 2000 litt kjedelig når man flyr HG og er i 2000 meter og må pisse....da har man en case Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Men det var ikke bølgetermikk som tok flygerne i disse 2 episodene. Her var det full skala Cb med hagl og greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Sorry.. Tenkte på en annen stakkars kar http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124771 Er en fordel å lese hva tråden inneholder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Otto Fredriksen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det er vel det man kaller englevakt på godt norsk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.