Gå til innhold

Kva er best, FS98 el. FS2000?


Bjørn Olsnes

Anbefalte innlegg

Du må hvertfall ha ei rå maskin om du skal ha noe god glede av fs 2000. Selv her jeg en maskin med 733prosessor og med 128 ram. Jeg sitter stort sett bare å irriterer meg over "den trege" maskinen jeg har, fremfor å nyte turen. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Så jeg har lagt inn årene inntil videre, og venter spent på A versjonen til fs2000 nemlig FS2002.

Den har jeg kjempetro på!!!!!

Så får vi se om jeg da anskaffer meg en ny maskin tilpasset denne simulatoren [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Noen oppgradering er hvertfall ikke på tale så kort tid som det er igjen, og det kan til og med tenkes at den gamle er brukendes på den nye simulatoren, hvem vet... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvilken pc du har.

Jeg hadde før en amd k6 450 Mhz, med 128 ram og et riva tnt kort (16 mb) - den maskinen var definitivt marginal for å kjøre FS2K på, og alle addons måtte veies på gullskje før jeg kunne se om det førte til en flybar framerate i FS2K. Grunnen til at jeg brukte FS2K litt da, var at terrenget (og spesielt bakken) var relativt detaljert, det betyr ikke at Norway98 med FS98 er dårlig, men bakken er mer detaljert i FS2K. Selv uten installering av mesh scenery så var detaljene absolutt VFR flybart (les uten å bruke navaids). Men det var områder i den simmen som jeg definitivt aldri fløy, og endel addons som kule (og detaljerte fly), paneler og desslike ble alt for tunge til å fungere tilfredstillende. Så jeg brukte da FS98 også, og valgte litt hvilken sim jeg brukte, alt etter hva jeg var ute etter av flyturer.

Nå har jeg en ny pc (amd 1200 mhz, 256 ram og et Riva geforce V7700 32 ram skjermkort) - og med all den kraften tilgjengelig så er flyten i FS2K veldig bra. Har bra fps omtrent overalt, selv om jeg nå flyr med omtrent det som kan taes på av opsjoner på (før drev jeg å fintuna for å få den ytelsen som var best i øyeblikket). Har ikke prøvd FS98 nå siden, det betyr ikke at den er blitt noe dårligere, men FS2K dekker nå stort sett alle fssim behov jeg har, og jeg trenger ikke FS98 så masse før, siden jeg har bra utelse hvor det skulle være.

To forskjellige pcer, en lowend, og en high end, og historien er helt forskjellig [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før Fs2000 kom ut i markedet, så var jo selfølgelig fs98 det beste. Du kunne jo få laste ned fine fly fra nettet, og alt virket jo så realistisk så det var jo bra da. Men så kom jo det som alle hadde ventet på, nemmlig fs2000. Folk begynte å se etter kraftigere maskiner, så dette skulle gå så rent som over hodet mulig. Det ble jo også sakt at denne nye flysimversonen skulle være mye mer realistisk enn fs98, som den selfølgelig er. Men nå som fs2000 har begynt å fungere godt hos de fleste, skal jo selfølgelig fs2002 komme ut i markedet. Jo da ... det kan vel være bra det, men jeg synes i hverdt fall at vi burde bruke fs2000 litt mer nå som den hadde kommet så godt i gang, og heller vente litt med fs2002.

Men teknologien går stadigvekk framover, så det blir hele tiden noe som blir bedre enn det andre.

mvh

Steffen Hustveit [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tja, ka e bæst, kjøttkake eller feskekake

[image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Her er det blandt annen smak, behag og økonomi som spiller inn.

Har FS98 stående i hylla. Den ble avinnstallert da FS2000 dukket opp i posten noen dager etter norgeslandseringen.

Nå er det slik at jeg har en rimelig kraftig maskin, som etter mye tweaking og tilpassning gir en bra framerate i FS2000. Har du en liten maskin... velg FS98.

Jeg er svært glad i visuell flyging. Inn og ut av fjorder, gjennom daler og over fjell. Her er FS2000 med Norway Mesh og Norske flyplasser, FS98 helt overlegen. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Å kunne kjenne seg igjen, se at fjellformasjonene stemmer med virkeligheten er viktig i mine øyne.

I tillegg begynner det å bli bra med add-on til FS2000 også.

Men, ikke kjøp FS2000. Vent som flere sier til sensommeren. Da kommer FS2002. Ettersom det sies ute blandt de som har fått prøve tidlige utgaver vil dette bli meget bra. Bedre framrate enn FS2000 og bedre sceneryer. Det høres nesten for godt ut til å være sant [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Noen fallgruver er det alltid, så vi venter i spenning.

Fly safe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...