Gå til innhold

Sas teknisk


Kai Dreyer

Anbefalte innlegg

Liten vits i og spørre oss i STS Norge ja. Vi har ingen annen kontakt med SAS en ad-hock service. Vi oppbevarer ikke håndbøker eller check lister for SAS.

Hos SAS/Braathens er det flight ops som har ansvaret for disse. Altså flyselskapet SAS/Braathens.

Disse checklister og håndbøker er det alltid de som sitter med JAR OPS 1 godkjenningen (operator) sitt annsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Strengehagen.....kjenner bare en med det navnet.

Jobbet på OLSTM-P2. Stemmer det?

Hadde IHVERTFALL IKKE trodd jeg sku treffe på deg her inne """"""""

Jobbet 5 år der sjøl, før jeg begynte her oppe i Statoil.

Jommen er verden liten...ka farsken!

Jo da Svein. Det er meg. Sitter som TM-Z, 131.6 (oraklet i STS) He He. "" Ikke akkurat en dreven flight simmer, men tenkte mere på at jeg kunne hjelpe med en del svar etter 35 år i teknisk SAS og STS. 10 år som privat fyver og 15 som modellflyver. Pluss en far som logga ca 35000 timer i alt på cub, dc-3,dc-6,cd-7c CV440 dc-9.

Og at du var inne på dette forum var IKKE noen overaskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller ei, men som dreven nordlending velger jeg å se det positive i alt.

Er vel kanskje ikke en typisk "nerd" i dette flysimmer greien sjøl, men har bestandig hatt en særdeles stor interesse for flyging, og siden jeg var 9-10 år gammel var jeg 110% fokusert på å bli flyver:)

Dessverre hadde jeg en ulykke med synet på ene øyet når jeg ble 12, og det gjorde at den veien ikke var et alternativ lengre:(

Men får mettet noe av "tørsten" med simming da:)

Men altids moro å treffe kjente og ukjente her inne. Stadig flere som havner på den lista:)

Har jo etterhvert innsett at det ikke kun er 14 åringer med kviser som driver med dette, men gjerne mest godt voksne mennesker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte jo bare dukke opp et eller annet sted som hadde med fly og gjøre.

De som en eller annen gang har jobba med disse greiene som består av en haug med biter som flyr i tett formasjon, greier ikke riktig å slippe taket helt. Og Svein, vi annsetter nå snart, men desverre bare i heavy.

Håper du trives der du er nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen. Men som jeg sa til Bjørn under en av medarbeidersamtalene; Jeg trivdes i den jobben jeg var i da pga de kaostiske tilstandene som av og til rådet ute på tråkka når alt gikk på skeive ""

Etter omstillingen på line, med mer natt og hangar jobb, var det ikke så interessant lengre. Begrenset hvor lenge man gidder å smøre understell og ta cabin sjekker vet du ""

Som du skjønner synes jeg heavy er for statisk.

 

Trives veldig bra her jeg er nå da, har 5 fine LM6000 turbiner vi skal ta vare på,samt noen gigantiske kompressorer(65MW) og elektriske motorer på 2,8 MW.

(Everything is big up here!)

I tillegg styrer jeg med tilstandskontroll av alt roterende. Dvs. vibrasjonsmålinger, oljeanalyse, termografisk analyse og performance. Særdeles interessant, men muligens at noen synes det er noe sært da.

Men hele vedlikeholdet vårt er basert på tilstandkontroll.

(Har vib måling på flyene også vet du.2 indikatorer på motor instrumentene på NG'en ihvertfall mener jeg å huske.)

 

Masse å ta tak i, og mulighet til å engasjere seg i det man føler for stort sett.

Men savner en del av folkene der nede, og selvfølgelig lukta av Jet fuel A1 en varm sommerdag ute på tråkka.

Men skulle det dukke opp noe annet interessant, kan man godt flytte på seg igjen:) Bare snakke om godt nok betalt det """"

 

Uansett, hyggelig å treffe deg her inne, Tor.

Hilse alle kjente ifra meg her oppe finnmarka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...