Gå til innhold

Noen som vet om noen gode VAs?


Daniel Gjerstad

Anbefalte innlegg

Hei, hei Daniel.

Er selv medlem av Virtual Coastair, og er veldig fornøyd. Vi har masse ruter i Norge, men også ganske mange utenlands. VCA synes jeg er et veldig realistisk VA, for å bli medlem må du ta en teori-test og for vært fly du skal fly må du ta en utsjekk. Dette VA er virkelig å anbefale. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Men nå nok reklame. Det finnes mange VA'er i verden, og også ganske mange i Norge. Hvilket som passer deg best, er noe du må finne ut av selv [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

mvh

Henrik Wingerei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Uten å drive ALT for mye reklame, [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] må jeg bare få anbefale Escape Airlines. Stikk innom da vel og ta en sjekk! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] http://flightsimmers.net/escapeair/start.htm" TARGET=_blank>Escape Airlines

Mvh, Ole Martin

First Officer Escape Airlines, ENGM-hub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Michael Olesen:

Hej Daniel

hvis du vil flyve i et nordisk VA, så skal du helt klart være medlem af Scandinavian Virtual Airlines !
TARGET=_blank>www.scandva.org der er bare [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Denne her anbefaler jeg også, [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] er med der selv bra opplegg,er det beste va som er i norden [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Mvh

SAS315 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å melde meg inn i ett VA, men er det noen VA'er - helst nordiske men ikke krav - som har spesialisert seg i taxiflygniner? Må gjerne ha hubber, men mulighet til å fly (fortrinnsvis offline for min del) over store deler av verden i små og trege fly.

De fleste jeg har sjekket ut, flyr 'bare' store jetfly, og taxeflygninger er veldig nedprioritert. Tenker mest på type Caravan, Baron osv, men ikke kun bushflying [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... vil anbefal Scandinavian Virtual Airlines!

Mange spennende fly...driver en flåte med de flyene SAS er i bestittelse av, noe mange andre VAs ikke gjøre!

Rutenettet som de oppererer med, er det samme som SAS har...

Først har man e Checkride, temmelig enkel og grei..!

Blir godkjent, og starter som Trainee! så klartrer man stigen oppover mot capt.

Du laster ned en FMC, som du kjører sammen med FS for å logge turene dine, Fuel forbruk etc! En rutetabell laster du også ned! Meget praktisk og bra laget...! eneste man gjør er å sende inn en fil som blir laget av FMC, og så blir det registrert av SVA, og lagt ut på nettstedet...!

Dette her er såppas omfattende å forklare at jeg anbefaler å ta en titt selv: http://www.scandva.org/" TARGET=_blank>Scandinavian Virtual Airlines

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare supplere litt på Ole Martin sin post.

Hos Escape Arlines kan du fly både i Norge og resten av verden. Vi har i dag godt over 1100 flyvninger og velge i mellom. Vi har utviklet et eget dispatcher program med real life flightplaner for de fleste av våre ruter. Du kan også fly on-line med oss.

Alle er hjertelig velkommne.

Stein Andersen

http://www.flightsimmers.net/escapeair" TARGET=_blank>www.flightsimmers.net/escapeair

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxiflyinger med små fly, både "bush"oppdrag og flyvinger til større flyplasser, offline .....? Høres ut som en beskrivelse av http://www.pierglass.com/" TARGET=_blank>Pier Glass Aviation. Dette er et VA primært for FU2/3, men du kan bruke hvilken sim som helst. Kan være litt vanskelig å finne disse små, private flyplassene (ofte bare med en gressbane) dersom du ikke bruker FU. Det eneste kravet det ikke møter er "store områder". Flyvingen foregår bare på vestkysten av USA (fra California i sør til Washington i Nord).

Det koster ingenting å ta en titt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

mvh

Ole-Jørgen

PGA pilot #1049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Andreas Skotner:

... eller hva med Nordens største VA:

Virtual Luftforsvaret

"'>http://www.virtual-luftforsvaret.org" TARGET=_blank>http://www.virtual-luftforsvaret.org

Nordens største innen hva??

Antall inaktive medlemer? eller nordens ledende i krangling?

Hvor mange aktive piloter har VNOAF? har vært inne å sett på sidene og etter en rask regning så er dte kun 23% som i det heletatt har registrert utførte oppdrag, dvs. at det er 77% som ikke har utført noe som helst.. dette må jo være rekord i skandinavia,, eller hur [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Henry Hansen:

Nordens største innen hva??

Antall inaktive medlemer? eller nordens ledende i krangling?

Hvor mange aktive piloter har VNOAF? har vært inne å sett på sidene og etter en rask regning så er dte kun 23% som i det heletatt har registrert utførte oppdrag, dvs. at det er 77% som ikke har utført noe som helst.. dette må jo være rekord i skandinavia,, eller hur [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

HE HE HE [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

ARILD

[image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

[ 02-05-2001: Endret av: Arild Schubert ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar, folkens [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

jeg har bestemt meg for å melde meg in i ett av dem, men jeg sier ikke hvilket, det er hemmelig [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...