Gå til innhold

nyhets/interesse informasjon til alle...


Harald Oanes

Anbefalte innlegg

Ser at flere av dere er så snille å formidle til oss ang. begivenheter som spesielle fly på norske flyplasser, flystevner o.s.v. Dette synes jeg er meget bra, bare så trist at jeg svært ofte er for sent ute. Kunne det kanskje vært en idè å hatt en egen "avdeling" hvor alle som satt inne med opplysninger (folk i forsvaret, flyselskapene, luftfartsverket m.m som så ofte er innom dette forumet), kunne dele dette med oss andre, så kunne vi enkelt gått inn på denne avd. når vi lurte på om det f.eks. kom en Galaxy til Sola (sorry, for sent ute igjen...), eller et flystevne på Torp - eller den nyeste maskinen til SAS sin jomfrutur fra Værnes... Tenk hvor flott det vill vært å fått delt slike opplevelser med langt fler enn tilfeldighetene gjør - i ordnede former.

vel, vel - kun en idè til lufting

mvh

Harald O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trur man skal være klar over følgende: Når det gjelder miltære fly som er ventet til norske flyplasser o.l. vil jeg anta at det å informere om ankomst osv muligens vil være å bryte taushetsplikter. Ikke det at en Galaxy er en stor militær hemmelighet akkurat men, uansett... Dette gjelder nok iallfall for de som jobber i Forsvaret og Luftfartsverket, tipper jeg. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Skjønner? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 25-04-2001: Endret av: Anders Presterud ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Harald har en veldig god ide!

Det hadde vært fint med slik informasjon som feks. når noen fly til Braathens eller SAS har jomfruturer, eller når det er flystevner osv. Det med militære fly kan jo kanskje være litt problematisk slik som Anders påpeker, men det er jo ikke sikkert dette er så farlig.

I hvertfall at vi har en slik avdeling sånn at folk har mulighet til å gi informasjon, synes jeg folk må være med på å støtte opp og overtale vår gode venn DAG! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

HA EN GOD DAG FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons

Du er sikkert inne på noe vesentlig der, men for en "sivil" som hører/ser ett eller annet spennende millitært som kommer inn for landing, er det vel ikke noe taushetsløfte å bryte... (går jo da glipp av landingen, men flyet skal vel ta av igjen en gang...)

Opprinnelig postet av Anders Presterud:

[QB]Hei!

Trur man skal være klar over følgende: Når det gjelder miltære fly som er ventet til norske flyplasser o.l. vil jeg anta at det å informere om ankomst osv muligens vil være å bryte taushetsplikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener Harald og vil gjerne være med å spre "nyttig" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] informasjon. Men trur neppe at det er populært at folk ansatt i Forsvaret og Luftfartsverket sprer "inside"-info på et offentlig forum. Men om en C-5's ankomst til Sola er hemmelig informasjon er vel tvilsomt kanskje [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Strengt tatt så skal jo ikke sivilister ha kunnet vite om det på forhånd da, det er vel takket være scannere osv at folk visste den kom.

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 25-04-2001: Endret av: Anders Presterud ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

Man får sette opp en mailingliste da vettu.... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Ikke noe info publisert på nettet, men derimot noe som blir sendt rett i postkassa di... Hehe... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Hei

Faktisk en ganske god idè med en "mailing-liste" - er det noen som kan "dra" i gang (som vet hvordan det kan ordnes praktisk?)

Hadde vært utrolig kjekt å fått i gang noe slikt, uten at noen som bidrar trenger å utsette seg for ubehag vedr. jobb o.s.v.

Harald O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...