Gå til innhold

spørsmål om høyde i IFR


Torbjørn seppola

Anbefalte innlegg

Hei, jeg flyr en del mellom Alta, Lakselv, Tromsø og Bardufoss i IFR. Nå lurer jeg på et sikkert tåpelig spørsmål men dåg, enkelte ganger i lufta får jeg beskjed om "Expedite your descent to 7000" i dette tilfelle 7000.

om jeg går manuelt eller via autopilot til 7000 får jeg samme beskjed etter en stund. Hva gjøres galt?

 

 

Rookie ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er vel kanskje 18000ft TA som standard i FS2004 - jeg har ikke brukt så ofte AI ATC i FS2004 så det tenkte jeg ikke på.

 

I virkeligheten er det lavere TA her i Norge, ser på kartene at det ligger på 6000 og 8000 fot. I USA/CAnada har de for vane å ha TA høyere; typisk 18000 som tydeligvis gjenspeiles i simulatoren.

 

Dette var nå en digresjon, og svarer dessverre ikke på hvorfor spørsmålsstilleren ikke har match på sin høyde i flyet i forhold til hva AI ATC mener den er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...