Torbjørn seppola Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei, jeg flyr en del mellom Alta, Lakselv, Tromsø og Bardufoss i IFR. Nå lurer jeg på et sikkert tåpelig spørsmål men dåg, enkelte ganger i lufta får jeg beskjed om "Expedite your descent to 7000" i dette tilfelle 7000. om jeg går manuelt eller via autopilot til 7000 får jeg samme beskjed etter en stund. Hva gjøres galt? Rookie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har du husket på å trykke B? Denne oppdaterer QNH (Trykket). Man burde bruke B mye i FS2004 når man skifter altitude. FSX tror jeg man slipper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn seppola Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Det er FSX, har brukt B for å stille inn høydemåler på bakken. Er det behov for å bruke denne funksjonen også i lufta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Trykk B ofte så går det greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Eller hør på ATISen for flyplassen du skal til... Da får du et luftrykk som du kan stille inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Torbjørn, hvis det er FS9, så sjekk hvilken høyde du har satt på som innstilling. Jeg hadde et lignede problem da jeg hadde stillt inn feil slik at det var feet som ble oppgitt hos ATC mens i flyet ble høyden oppgitt i meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyvind Sannerhaugen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Husk at når du er over transition level skal du bruke standard trykk (1013). I motsatt fall vil du i praksis være på feil høyde, med mindre trykket tilfeldigvis er 1013... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Men om jeg ikke tar feil er TA altid 18000ft i FS9 (og FSX?)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn seppola Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for all respons, her var det mange tips. Alle skal prøves ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyvind Sannerhaugen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jo, det er vel kanskje 18000ft TA som standard i FS2004 - jeg har ikke brukt så ofte AI ATC i FS2004 så det tenkte jeg ikke på. I virkeligheten er det lavere TA her i Norge, ser på kartene at det ligger på 6000 og 8000 fot. I USA/CAnada har de for vane å ha TA høyere; typisk 18000 som tydeligvis gjenspeiles i simulatoren. Dette var nå en digresjon, og svarer dessverre ikke på hvorfor spørsmålsstilleren ikke har match på sin høyde i flyet i forhold til hva AI ATC mener den er ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 I USA/CAnada har de for vane å ha TA høyere; typisk 18000 som tydeligvis gjenspeiles i simulatoren. Trodde igrunn TA ALLTID var 18.000 fot "over there"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.