Gå til innhold

United 93


Stian Egge

Anbefalte innlegg

Dette er en fantastisk bra film som virkelig får deg til å reflektere over det som skjedde 11. september 2001. Når man ser en film som bringer frem vonde følelser i deg sier man ofte: Ja, det er jo bare en film. Men det nytter ikke å si denne gangen. Dette er ikke bare en film. Dette er en virkelig hendelse som er så nøyaktig fortalt som mulig. Det eneste som trekker filmen litt ned er fotoarbeidet og tempoet i den første delen av filmen. En mer opptrappet spenning hadde vært ønskelig. I denne filmen er tempoet for høyt fra starten av etter min mening.

Da jeg reiste meg for å gå ut av kinosalen var det akkurat som å reise seg opp og gå ut av en begravelse....

En strålende og virkelig fortalt film som gjorde et sterkt følelsesmessig inntrykk!

 

En annen film ved navn Flight 93 streber også etter å være så virkelig som mulig, men dette er en mer Hollywood-film enn hva United 93 er. United 93 er fortalt som en rent observerende film og er sett fra de involvertes point of view, både i flyet og i kontrollsentralen. Flight 93 har i motsettning til United 93 med scener fra familiene til ofrene i flyet, og det fungerer veldig bra.

 

Se begge! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig som jeg kan få blitt med Vegar ""

 

Jeg kjente meg så utrolig godt igjen når du sa:

 

Da jeg reiste meg for å gå ut av kinosalen var det akkurat som å reise seg opp og gå ut av en begravelse....

En strålende og virkelig fortalt film som gjorde et sterkt følelsesmessig inntrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...