Gå til innhold

Værnes scenery !


Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

Kjell Arild Bersås har oppdatert sitt scenery for Værnes og etter min mening begynner dette å bli vår beste lufthavn for FS2000. Selv er jeg godt igang med FSTraffic tracks og vil kanskje legge disse ut ved innteresse for dette.

Stå på Kjell Arild, du gjør en virkelig flott jobb for oss FS entusiaster.

Scenery finner du her: http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm"'>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm" TARGET=_blank>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes/index.htm

mvh

Morten Aalberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv omtale. I skrivende øyeblikk holder jeg på med sceneryet. Med noen bygninger til, teksturer på Terminal B og litt mer finpussing så kan jeg begynne å kalle sceneryet for ferdig, selv om det aldri blir helt ferdig. Det vil vel alltid være noe som kan utbedres videre og bli justert på.

Det hadde forresten vært interessant og visst hvilke framerates dere har. Selv har jeg kun en PII 400 med 128 MB RAM og 16MB TNT 3D-kort, det begynner å bli litt tungt å drive sceneryet. Jeg burde vel fulgt utviklingen og oppgradert trøskeverket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Godt jobba KA [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Det virker som du har klart å rasjonalisere slik at det er høyere fps nå! Kan kjøre med aircraft shadows og fremdeles se fps fra ca 12-15fps external view, det var på 8-10 tidligere på min maskin, pIII 600/384Mb ram, GF256/32.

Der er noe "muffens" når man tar av 09, noen svarte blaff av sorte firkanter på tvers av rwy, på høyre side? andre som har sett dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ja det stemmer at jeg har forsøkt å gjøre sceneryet litt mindre krevende. Det er særlig to ting jeg har merket meg som stjeler mye maskinkraft...

  • Linjer/streker som brukes f.eks i antenner, lysmaster osv. Når man lager ei lysmast så går det masse streker på sikksakk oppover i tillegg til vertikalt og horisontalt. Det blir mange slike streker i en mast. Disse tar noen fps. Derfor har jeg brukt texture i stedet for disse strekene. Det ser kanskje ikke like bra ut på avstand, men det er snillere på framerates.

  • Hjørner på polygoner. Til å begynne med laget jeg taksebaner osv med myke og runde svinger. Senere har jeg tatt vekk noen punkter i polygonene slik at svingene blir noe mer kantete, men det bir igjen færre triangler for 3D-kortene deres å tegne [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

I tillegg har jeg satt ned visibility på noen objekter i sceneryet. F.eks bakkemerking, skilt, gates og andre småting vises ikke før du nærmer deg de. Det hjelper godt på framerate når du kommer inn og skal lande.

De svarte feltene som blinker når dere tar av kan være bakkemerkingen som lastes frem når dere kommer nærmere. Jeg kan sette opp range litt på disse slik at de hentes frem tidligere, så dere slipper de svarte feltene akkurat i det dere tar av [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 09-04-2001: Endret av: Kjell Arild Bersås ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...