Eirik Mikal Aronsen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Kom inn mot Bodø i sted med Boeing 737-200 i FS, og det me real world weather på. Plutselig, på final, kommer WIND SHEAR, WIND SHEAR! Også deisa jeg rett i bakken. Hva er det for noe? Og hvorfor oppstår det? Jeg erga meg grønt for det, for jeg hadde for første gang brukt INS, og var fornøyd med resultatet... Brukte for øvrig Tinmouse II sin 737. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Wind Shear er sterke horisontale eller vertikale vind skift som kommer i rette vinkler til den kursen vinden blåser.. Hvis du forstår? De er veldig farlige ved Take-off eller landing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Make a sense? [image]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/Microburstnasa.JPG[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det der er jo et bilde av en microburst, man kan vel på en måte si at det er windshear, men windshear trenger ikke være så dramatisk som dette. Når et fly flyr inn i en microburst vil det først få økt performance og IAS, før performance plutselig avtar kraftig og man kommer inn i sterke nedadgående strømmer, og ofte er full motorkraft ikke en gang tilstrekkelig til å holde høyden. Siden microbursts kun inntreffer i lav høyde er de ekstra farlige, mens windshear kan inntreffe på alle høyder. I tillegg kan windshear teoretisk sett eksistere i flere dager, mens microbursts varer ca ett quatter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Microburst har jeg ikke lest om i teorien. Har forståvitt fått veldig dårlig forklaring på hvordan windshear oppstår også. Selv om man vet at det er horisontale og vertikale luftstrømmer som kan gå stikk motsatt av den relative vinden, kan det være greit å vite hvordan det hele oppstår. Noen som vil forklare begge termene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvor mye vind kan det egentlig bli under en vanlig flight? I Fs på FL260 med B737NG hadde jeg 75 knop vind fra siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.