Gå til innhold

ARBEIDSUKE........!!!!!!!!!!!


Vegard Nilsen

Anbefalte innlegg

HEI ALLE SAMMEN!

Nå har jeg endelig skaffet meg plass i arbeidsuka [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Skal jobbe på Skien lufthavn Geiteryggen for "Teddy Air AS".

Skal overnatte i hangaren i 5 dager mens arbeidsuka pågår.

Det gleder jeg meg veldig til! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Sorry Kenneth, kom ikke på Torp [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Prøvde, men det ble for langt [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Hilsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Gratulerer da !!!

Håper det er greit om jeg forteller litt om arbeidsuken min på SAS TEKNISK

Jeg har akkurat hatt arbeidsuke også og da var jeg så heldig å være hos SAS Teknisk. Var der bare om dagen, var med på både line og heavy. Det skjedde lite på line om dagen, det er på natta ting skjer sa de, men var med å skrudde litt på OY-KIN (Md-90)var oppi rusegropa med 737-600 og satt i et fly mens det ble dradd fra hangaren til gate 30 tidlig i om morgenen. SAtt mye i cockpit og slappa av.

Vel det var det...så nå er det tilbake til skolebenken...HUFF.

 

Hilsen Geir Fjellro Løitegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir!

Hyggelig å høre at du har vært på SAS teknisk.

Håper det var bra.

Vil bare korrigere litt på det du har blitt fortalt.

Det er sant at det er på natta mesteparten skjer på line,men det må legges til at det på dagen også skjer litt.

Som nevnt tidligere taes PreFligthCheck av teknikere og mekanikere i SAS,og dermed medfølgende snag og andre ting som skal gjøres.Flyet stopper vanligvis ifra en halvtime til en time når det er innom oslo,og da skal PFC taes,flyet skal fueles og deretter departure sjekk.Dette skal selvfølgelig koordineres med boarding og andre ting. Når flyet har en kortstopp,dvs.en halvtime er det mer enn nok å gjøre.Adrealinet kan til tider bli svært høyt.

Så beklager den feilaktige informasjonen du har fått,og håper med dette du har fått litt mer innblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

Jeg var med på rampen også. Sendte avgåre en del fly ja forekssempel Lufthansa A320, SAS dc-9, B737.(da var jeg med en tekniker) . Det skjedde en del på dagen ja, men det var liksom bare et par fly inne. Jeg hadde ekstermt mye fri, gikk rundt å drakk kakao.

Jeg plagde kordinatoren mye og fikk stadig nye folk å være med [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Det er hvertfall mange som bare snakker bil og motorsykkel....men ikke alle [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hilsen Geir Fjellro Løitegård

[ 09-04-2001: Endret av: Geir Fjellro Løitegård ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ei stund sia jeg hadde arbeidsuke, et par år faktisk, men jeg måtte jo bare si et par ord. Jeg jobba for Kato Air på Evenes. det var kjempekult!!!

de første dagene var det litt drit arb, men etter to dager fikk jeg være med på avisruta dems, og du kan si at jeg lærte masse. Det var kjempekult å være med i carravanen dems, og spesielt den 2 dagen i lufta, da var det masse vind på evenes, så da måtte vi surre oss fast ja [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg angrer så definitivt ikke på at jeg var der, og jeg må få takke alle flyrelaterte selskap for ta de tar imot flygale skole elever

Mvh Christer f Hanvø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du trenger bare å spørre en eller annen som jobber der du ønsker å komme inn så får du videre veiledning osv.

Jeg spurte Harald Sørensen. Det er han som startet opp hele Teddy Air.

Ikke nøl med å spørre på arbeidsplassen du ønsker deg til [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hilsen Vegard Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey veldig kult!!

I fjor jobbet jeg på Crewet til SAS det var bra! Jeg jobbet der en hel uke, og fikk lært mye. Jeg fikk faktisk en tur til Bergen fra oslo i coctbit!!! Det var drit KULT!!

Jeg har snart arbeidsuke. Men jeg har ikke funnet med noe som jeg kan jobbe med..!! Jeg prøvde å søke på luftforsvaret på Gardermoen, men de sa det ikke passet på tida. Hvis det er noen som hvet noe om noen jobber som kansje kunne være tilknyttet Gardermoen å gjøre, så si i FRA!!

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steffen,

Du kan prøve å kontakte Teknisk sjef Syver Leivestad eller Sjef for TRM (Traffic Related Maintenance) Per Stokke og spør pent om du kan få følge skiftplanen til ett av skiftene i din arbeidsuke. Ring sentralbordet 64 81 60 50 og be om å bli satt over.

Jeg går på sertifikatkurs for tiden på Boeing 737NG og er ikke ferdig før den 29 juni, - ellers kunne jeg ha tilbudt meg å følge deg opp.

Som sertifisert flytekniker på Gardermoen kan jeg underskrive på at adrenalinet til tider kan bli svært høyt (som kollega Svein Hansen skriver). Ikke unormalt at det er snag på et fly du har og at neste fly står og venter på deg mens du er begravet i tekniske problemer.

Ønsker deg lykke til.

Med vennlig hilsen

Fred Vonstett

OSLTM-P/4 [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

SAS Teknisk avd. GEN

[ 14-04-2001: Endret av: Fred Vonstett ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Hei Fred Vonstett,

Tusen takk for din informasjon! Nå vet jeg endelig hva jeg kan prøve. Jeg flyr på en måte opp jeg å da. For på fritiden driver jeg med seilfly, noen jeg synes er veldig artig. Jeg har nå fått 20 starter, og kan dermed gå solo når jeg føler meg klar for det. Det ser jeg veldig fram til!

Jeg håper jeg får jobb der.

mvh

Steffen

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig du....Min arbeidsuke havnet jeg på Meny Holmensenteret var vel ikke så mye fly og saker der

[image]images/icons/blush.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk verken plass hos Braathens eller SAS på Sola.

Skikkelig irriterende. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Jeg spør kansje Luftfartsverket.

Nå er jeg sint!!!!! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...