Gå til innhold

Vinter i Norge...


Gregor  Falkner

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha brukt RealWeather et par ganger i det siste har jeg skjønt at vinteren ikke er langt unna i store deler av landet...

 

Jeg lurte bare på om dere har noen gode råd og tipps om hva man må passe på som virtuell pilot nå.

Er det noe dere gjør annerledes om vinteren når dere flyr i flysimulatoren?

 

De fleste i Colour Air Virtual Airline er jo fra Tyskland, men flyr nesten bare i Norge. Så da hadde det jo vært spennende å kunne fortelle dem litt om hvordan det er å være pilot i vinter-Norge ""

 

Ha en riktig god helg!

 

Gregor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gregor!

Det er vel ikke så veldig mye forskjell, man må jo være litt oppmerksom på IS på vingene og å ha på Anti-ice.

 

I Real life,kan jo kan man jo få friksjon på rullebanen,det kan du nok ikke i simmen ""

FS9 er jo ikke så ufattelig realistisk på den måten...

Så dere m\\å ut å nyte landet vårt gutter og jenter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore litt av, så kom jeg på en frase fra aspirant perioden på HV-UB på Kongsvinger når jeg så overskriften i emnet ditt. Vi hadde akkurat stilt opp etter frokost og det var svinekaldt med Glomma sigende forbi festningen en januar dag. Klassesjefen var kjent for å ha en MEGET høy og tydelig stemme da han utbrøt:" Jeg ser noen av dere skjelver...vær klar over en ting: Det er vinter i Norge, man SKAL fryse!!! "

 

Jepp, det gjorde dagen lettere for oss ispinnene som sto der....NOT! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...