Gå til innhold

Hjælp! Nybegynder


Peter Henrichsen

Anbefalte innlegg

Ok, thx a lot ""

 

Ja, det går jo ikke at smide brandslukningspulver/gas ud i motorerne bare ved en øvelse ""

 

jeg skal nok bare test brandklokken, og så annulere klokken, uden at trække i brandhåndtagene.

 

Prøver lige ad - jeg vil lige smide min 737'er op i Nordsverige, for jeg hører de har kraftige sne deroppe, det lyder spændende at flyve i.

Tak , og vi snakkes!

 

mange hilsner Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, det er en helt fantastisk hjælp jeg har fået herinde, og jeg er næsten lige ved at være der nu.

 

Jeg tror næsten jeg får programmeret min FMC korrekt, autopiloten er jeg lidt mere i tvivl om, i hvert tilfælde i forhold til samkøringen med FMC'en.

 

Jeg ville jo mægtig gerne have FMC'en til at styre autopiloten, og flyve ruten ud fra alle de radiofyr jeg har lagt ind, men når jeg trykker på LNAV som Tutorial'en siger jeg skal gøre, opdager jeg at det er for sent - jeg gør det efter TakeOff og jeg skal vist gøre det inden TO.

 

Jeg sætter min FMC til PROGRAM og EXECUTE og den begynder at renge på ruten, og estimeret ankomst, men den flytter sig aldrig fra radiofyr til radiofyr når jeg passerer dem.

 

Så jeg flyver selv ruten, og trykker jeg LNAV siger den vist noget med "FMC First" - at jeg åbenbart skal kode FMC til ??

 

Et andet problem er at FMC'en vist gerne vil have at der ligger SID's og STAR's klar i den, men sådan nogle har jeg ikke i min FMC?

 

Den er liige ved at være der, men "lige ved og næsten, vælter ingen mand af hesten"

 

Mange hilsner Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Oppdatering av FMC kan gjøres ved å gå til Navigraph

som også har oppdaterte charts.Airac 0611 koster deg 20 credits..charts 2 credits pr. airport. 100 credits koster deg ca 80kr.Du kan også kjøpe 1000 credits til litt over 300 kr. om man har behov for masse charts og vil ha ny airac hver mnd. Så går du til gamle Navdata der finner du fortsatt navdata for det meste. Laste ned denne PMDG All In One SID/STAR Så skulle du være oppdatert! ""

 

Edit:

Når det gjelder A/P problemet ditt er jeg usikker,nærmere nøyaktig beskrivelse?

Forresten så flyr jeg aldri selv med Lnav før nærmere 10000ft eller over. Syns det er mere "sjov" at flyve gjennom SID'n manuelt eller om så ved manuelt å bruke hdg knob med A/P aktivert.(Flyr endel VATSIM i USA,og der blir man ofte radar vektorert fram til et SID waypoint,så da fungerer det jo uansett ikke med LNAV.) Når jeg så så kobler jeg inn LNAV og lar den gjøre jobben for meg,er det som regel over 10.000 hvor man blir mer sittende å monitorere. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vigtigste er jo i bund og grund, at du får programmeret FMC'en rigtigt, herunder, at ruten bliver lagt rigtigt ind.

Derefter skal SID/STAR ind og undervejs skal der trykkes EXEC nogle gange.

 

Du kan skifte dit NAV-panel (Den midterste af skærmene) og her kan du blandt andet på ruten frem, og du kan også zoome ind/ud. På den måde kan du se om du har programmeret ruten rigtigt.

 

Når det hele spiller og du letter, så kan du i princippet sætte autopiloten til i 1000 fod og så trykke VNAV og LNAV og læne dig tilbage. Uanset om flyet står på VNAV skal du dog stadig styre din altitude på autopiloten. Så flyet stiger ikke til mere end du har på autopiloten, og den begynder ikke nedstigning før du har ændret højden ned af igen mod enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tak igen, Svein og Peter

 

Jeg læser altid jeres indlæg hurtigt, men ofte igen og igen for at arbejde med detaljerne - og så får jeg ikke lige svaret fordi det kræver lidt tid og arbejde ""

 

Men altså, jeg er altid rigtig glad for jeres svar, og vender tilbage når jeg bliver lidt klogere "".

 

Mange hilsner Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...