Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg lurer på om det er mulig å få tak i en slik[image]http://img206.imageshack.us/img206/8029/utennavnyi6.jpg[/image] "mikrofon" som det går an å plugge inn i pcen og bruke i flysimulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det skal vel la seg gjøre, men det blir tungvint og bruke den vil jeg tro. Det du da må gjøre er og forbikoble PTT knappen og feste/lodde på en monojack. Skal du bruke PTT knappen og, må du ha et interfacekort av et eller annet slag. Mye mikking for og bruke noe så pass tungvindt. Evt. kan du assigne en knapp på yoken som PTT, men det blir definitivt ikke noe plug'n'play. PS:Er det du som har loggin navnet "Petterkv" på gamespy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja. Horatio var opptatt:( Det skal vel la seg gjøre, men det blir tungvint og bruke den vil jeg tro. Det du da må gjøre er og forbikoble PTT knappen og feste/lodde på en monojack. Skal du bruke PTT knappen og, må du ha et interfacekort av et eller annet slag. Mye mikking for og bruke noe så pass tungvindt. attdetvar? PTT? Kan jeg ikke bare holde inn en knapp og snakke da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Den micen brukes vell ikke så ofte i real? Som regel sitter de i cockit med headset på seg og bruker den micen som sitter på yoken til å ønske passasjerene velkomne. Noen som si dette fr sikkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg bruker headset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kan jeg ikke bare holde inn en knapp og snakke da? ...Klart du kan, men du har vel tenkt og kunne fly samtidig?? Denne micen må du jo bruke en hånd for og holde. Og med en hånd på tastaturet i tillegg, kan det bli vanskelig og styre flyet. Eller har du bare tenkt og snakke på cruise eller i pausemodus?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 før takeoff, cruise, etter landing osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvem er det du skal snakke til da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 jeg bruker et headet som ikke har mic som virker når jeg flyr og et som har mikrofon når jeg spiller andre ting. Jeg bruker flightassistant så jeg snakker til "han" så blir det litt mer realistisk. ellers når jeg flyr på VATSIM kan jeg bruke den på bakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Sølvberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Men kjære noen .. man sitter vil ikke å tviholder på yoken under flyturen (ihvertfall ikke så lenge ikke skrivebordet rister hit og dit pga turbulens), har yoke men ennå ikke fått satt opp PTT knapp på den, siden jeg må lage map DirectX. Ble bare kluss for meg .. Men hadde en slik engang. Hjemmemekk hvor jeg loddet på minijack. MEEEN manglet nok interfacekortet eller hva du mente får signalet fra mikken ble for svak og var nesten ikke leselig. Bruker Scroll Lock (PTT) og headset istedet jeg ... og har ikke gått ned pga det ennå... SELVOM jeg må slippe stikka hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 noen som hvet hvor jeg kan få tak i en slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 La nå folk få tid til å svare, da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ikke for å spore av, men tror det letteste hadde vært å investere i et headphone sett med mic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 De alle fleste sambandssystemer har jo slike.. ICOM osv. Hvor mye det koster er vel en annen sak. H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Sølvberg Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Disse gutta har greie på det meste http://www.permo.no/ De holder til i Fredrikstad, er relativt rimelige, og "geeks" på alt av kommunikasjonsutstyr. Sender postoppkrav hvis du ikke bor i nærheten.. Tips: prøv å forhandle pris. Kjøpte bla min IC_R5 scanner der og er veldig fornøyd med handelen. Hør med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 jaja...skjønner enda ikke hvorfor du vil ha denne løsningen jeg, men meg om det. Alt lar seg ordne, lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Til pcen. Ser ikke ut som noen av de mikrofonene kan kobles til pcen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei, du må nok modifisere litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.