Gå til innhold

CTD ved bruk av SquawkBox3.1


Christian Røine

Anbefalte innlegg

Hei, fikk et problem etter at jeg bygde ny pc med CTD ved å være online på vatsim via SB3.1.

 

Leste rundt på SquawkBox forumet og fant fram til en tråd med folk som erfarte akkurat det samme problemet. En smarting ved navn Geir fra Norge hadde lagt ut noe som hittil ser ut til å funke for meg. Lurte på om dette var en her på forumet. Og tenkte at hvis andre her har noe lignende kunne de ta seg en titt her

 

Virker som om nvidia GPUer har et problem med SB. Hvis dette ikke funker bare lurer jeg på om noen vet hva man kan gjøre? Så langt virker det som at det han Geir sa funker, har vært pålogget i en og en halv time på vatsim, mot 10-20 min da jg fikk CTD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smarting ved navn Geir fra Norge hadde lagt ut noe som hittil ser ut til å funke for meg.

 

Bingo... Og takk for den ""

 

 

Hehe.. takk til deg. Var ganske så irritert en stund når det ikke virka, men nå går det bra. Men hadde NOD32 på min gamle pc og det var aldri noe problem, hvordan fant du ut av disse instillingene? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i ukesvis om ikke flere mnd. med CTD. Søkte rundt i forumer i timesvis, men fant ingen løsning. Valget var og glemme FS eller finne løsningen selv.

Sjekket loggen i XP etter CTD, og fant hendelsen. Da sjekket jeg hva de prosessene som crasjet gjorde, og fant tilsvarende tjenester i XP. Sørget for at disse tjenestene kjørte, og tja... det funket etterhvert. Brukte vel to kvelder på og finne ut av dette, og de kveldene besto mye av CTD/endringer/restart/CTD/endringer/restart osv. Til slutt funket det ihvertfall. Har ikke hatt antydninger til CTD siden jeg la inn den posten på SBforumet.

 

Håper det er flere enn oss som har fått "nyte" av denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Håper det er flere enn oss som har fått "nyte" av denne løsningen.

 

Dette er en noe gammel post, men jeg har disse "små" problemene.

Bruker WideFS og NOD32 på alle maskinene. Kan være dette som er årsaken til at SB3 stopper opp da. Få teste dette med å ekskludere FS9 i NOD32 nå jeg kommer hjem.

 

Problemet har ikke vært noen CTD, men at SB3 stopper opp og må restartes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er ikke at en av maskinene går i "hardwaredvale" da?

 

Nei det er ikke det.

Alle andre prog. jeg kjører via WideFS som ASv6 ol fungerer utmerket. Når jeg kommer meg hjem en gang på nyåret skal jeg sjekke ut nærmere hvilken .dll som gjør at SB3 stopper.

Installasjonsmessig så er SB3 installert ihht prosedyre ved at jeg har kjørt installasjonen på begge maskinene, dvs på klient og server så på den siden så skal SB3 være konfigurert på rett måte, men en vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...