Christian Røine Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei, fikk et problem etter at jeg bygde ny pc med CTD ved å være online på vatsim via SB3.1. Leste rundt på SquawkBox forumet og fant fram til en tråd med folk som erfarte akkurat det samme problemet. En smarting ved navn Geir fra Norge hadde lagt ut noe som hittil ser ut til å funke for meg. Lurte på om dette var en her på forumet. Og tenkte at hvis andre her har noe lignende kunne de ta seg en titt her Virker som om nvidia GPUer har et problem med SB. Hvis dette ikke funker bare lurer jeg på om noen vet hva man kan gjøre? Så langt virker det som at det han Geir sa funker, har vært pålogget i en og en halv time på vatsim, mot 10-20 min da jg fikk CTD.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 prøvd å sette på render to texture i settings ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Røine Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er gjort for lenge siden..Har vel brukt en av guidene dine jeg lastet ned før sida ble stengt.. Tusen takk forresten. Men ser ut til å fungere nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 En smarting ved navn Geir fra Norge hadde lagt ut noe som hittil ser ut til å funke for meg. Bingo... Og takk for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Røine Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 En smarting ved navn Geir fra Norge hadde lagt ut noe som hittil ser ut til å funke for meg. Bingo... Og takk for den Hehe.. takk til deg. Var ganske så irritert en stund når det ikke virka, men nå går det bra. Men hadde NOD32 på min gamle pc og det var aldri noe problem, hvordan fant du ut av disse instillingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Flott at du fikk det til da! Du forsvant jo over SOPAR eller hva det nå var igår! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg gikk i ukesvis om ikke flere mnd. med CTD. Søkte rundt i forumer i timesvis, men fant ingen løsning. Valget var og glemme FS eller finne løsningen selv. Sjekket loggen i XP etter CTD, og fant hendelsen. Da sjekket jeg hva de prosessene som crasjet gjorde, og fant tilsvarende tjenester i XP. Sørget for at disse tjenestene kjørte, og tja... det funket etterhvert. Brukte vel to kvelder på og finne ut av dette, og de kveldene besto mye av CTD/endringer/restart/CTD/endringer/restart osv. Til slutt funket det ihvertfall. Har ikke hatt antydninger til CTD siden jeg la inn den posten på SBforumet. Håper det er flere enn oss som har fått "nyte" av denne løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. desember 2006 Premium Medlem Del Skrevet 28. desember 2006 Håper det er flere enn oss som har fått "nyte" av denne løsningen. Dette er en noe gammel post, men jeg har disse "små" problemene. Bruker WideFS og NOD32 på alle maskinene. Kan være dette som er årsaken til at SB3 stopper opp da. Få teste dette med å ekskludere FS9 i NOD32 nå jeg kommer hjem. Problemet har ikke vært noen CTD, men at SB3 stopper opp og må restartes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 NOD32 og SquawkBox3.1 fungerer greit her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. desember 2006 Premium Medlem Del Skrevet 28. desember 2006 Ok Einar, jeg får sjekke ut dette nærmere på nyåret. Det rare er at SB3 (husker ikke ver.nr) stopper på ene klienten og dette varierer fra 15 min til 1 time mellom hver start og stopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har ikke hatt oppsett som kjører over WideFS, så dette har jeg ingen erfaring med. CTD vs. at en av klientene stopper vil jeg heller ikke relatere for mye. Det er ikke at en av maskinene går i "hardwaredvale" da? Bare et skudd i mørket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 30. desember 2006 Premium Medlem Del Skrevet 30. desember 2006 Det er ikke at en av maskinene går i "hardwaredvale" da? Nei det er ikke det. Alle andre prog. jeg kjører via WideFS som ASv6 ol fungerer utmerket. Når jeg kommer meg hjem en gang på nyåret skal jeg sjekke ut nærmere hvilken .dll som gjør at SB3 stopper. Installasjonsmessig så er SB3 installert ihht prosedyre ved at jeg har kjørt installasjonen på begge maskinene, dvs på klient og server så på den siden så skal SB3 være konfigurert på rett måte, men en vet jo aldri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 21. januar 2007 Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2007 Info; For igjen å svare på mitt eget innlegg , angående dette problemet med at SB3 stopper opp så er synderen funnet. NOD32 var altså synderen og ved at jeg åpnet for SB3.exe i IMON menyen så var problemet løst. Kjørerer PC'er i WideFS og NOD32 er installert på alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.