Leif Schmidt Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Dette er udsendt fra Ritzau i aften: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3971160/ En MD80 med propeller L Schmidt www.vhf-info.net/2lsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er også farlig med de alarmerende knappene Cpt til FO: Hva gjør denne knappen? FO: Vet ikke? CPT: Ikke jeg heller, vi må nødlande! Evt: Noen har trykket på knappen min, vi må nødlande! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Schmidt Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Dette er udsendt fra Ritzau i aften: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3971160/ En MD80 med propeller Nu har de fundet ud af en MD80 ikke har propeller, og artiklen er rettet! L.Schmidt www.vhf-info.net/2lsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanne Mæland Strand Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 En MD80 med propeller Beklager å ødelegge spøken, men det finnes faktisk: På 70- og 80-tallet eksperimenterte man med noe man kalte propfans. På bildet under ser man en MD-81 UHB. Den siste forkortelsen står for "unducted fan", dvs. turbin uten yttervegg. Personlig synes jeg dette ser litt stilig ut [image]http://www.aerospaceweb.org/question/propulsion/propfan/propfan2.jpg[/image] Hilsen Hanne En av de mest alarmerende knappene jeg vet om er forresten på vekkerklokken min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Har du sett på F A E N ka lik han va presten, de der var det lenge siden jeg har sett. Disse motorene var mye mer effektive med hensyn på fuelforbruk enn motorene uten propfan. Problemet med disse er vibrasjoner, og dyre deler. Men om fuelprisen fortsetter å stige, så skal man ikke se bort fra at disse kan komme på markedet igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Men hvordan stiller de seg i forhold til siste generasjon high-bypass turbofan? Det har jo skjedd mye på jetfronten siden 80-tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.