Petter Kverneng Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 hei. jeg skal til stjørdal i helga og tenkte meg på en spotte tur på værnes. de som har vært der før. hvor er det fint å ta bilder i fra. dette blir min første spottetur, så om noen har tips så kom gjerne med dem:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Hvis du kommer med tog: gå mot taxe banen rett frem opp en liten skråning med gress, så står du bare å gaper fordi du nesten står inn på flyplassen, får alltid en deilig følelse når man kommer opp på der og hører APU'ene suser=p Hvis ikke tog: går du ned til der toget stopper til høyre mot taxe banen å opp skråninga=) ellers skader det ikke å ta en Tlf opp til ENVA Twr. De er som regel hyggelige=) ^^ Lykke til=) Skal foresten utover på Søndagen=) EDIT: Du kan gå inn på terminalen til Gate 40/41. der går det an å slå seg ned og få en fin utsikt mot hele stripa=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 hva er nr. til ENVA twr? og hva skal jeg si til dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Bruk ikke linken for å finne informasjon relatert til "reallife" flyging, sjekk siste versjon på www.ippc.no Sånn... da har jeg ikke det ansvaret lenger Sjekk http://www.ippc.no/norway_aip/060706/AIP/Ad/ENVA/EN_AD_2_ENVA_en.pdf for telefon... og si akkurat hvem du er, hva du er og det du har tenkt til å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Før du ringer tårnet, se an trafikken. De har nok å holde fingra i, selv vi småflygere har de dårlig tid til under de mest hektiske periodene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Stian vi må da dra sammen vi da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er det noen her som har noen tips til gode spottesteder Rundt flesland? Kunne tenke meg å ta en tur opp dit i helgen, men syns ikke helt utsikten fra terminalen er "god nok" Jeg vil gjerne komme så tett opp mot stripa som mulig (uten å gjøre noe ulovlig). Mvh. Andreas Nysveen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 jeg klarer ikke helt og se hvor det blir. her er et bilde. hvor blir det ca? lag en ring rundt der det er:) [image]http://img146.imageshack.us/img146/4895/ortofotofinnkartweb131761864169or0.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 [image]http://img87.imageshack.us/img87/4110/ortofotofinnkartweb131761864169or0cl2.jpg[/image] Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Før du ringer tårnet, se an trafikken. De har nok å holde fingra i, selv vi småflygere har de dårlig tid til under de mest hektiske periodene. De ønsker bare å gi inntrykk av dette for å ikke være "overflødige" i omstillingstider! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Er på værnes nå. står på en av de pcene der. skal prøve å ta noen bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 dette er noe av det kuleste jeg har gjort:D:D:D:D:D:D:D:D noe så DRITKULT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Virka som en bra spotteplass dere har der ja. Er den på rød sone eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Virka som en bra spotteplass dere har der ja. Er den på rød sone eller? Hva er rød sone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Det er ikke rød sone. Rød sone er der du skal ha en god grunn, og lov til å være, på en flyplass... Du kan se om folk har adgang ved å se på Avinor-kortet deres, om du ser en rød strek på kortet. Den ene streken sier om vedk har tjenestelig behov for å bevege seg på rødt område, den andre viser om man har adgang. ATC-duds correct me om jeg tar feil. Dette var etter hukommelsen etter en tidligere samtale med Rune Flymekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.