Carl Fredrik Ness Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Skremmende http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/28/475118.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ja dette er ikke spesiellt hyggelig lesning, men man får ta alt med en klype salt. At B757-flyene samt BAe/Avro var blant flytypene, hvor giftige gasser kan sige ut - er relativt kjent. Var mindre kjent for meg, at dette også A320 og Dash-8 - vet at også SAS har hatt noe med sine A330. Dog tror jeg nok sjansene for dette er uhyre sjelden for flytyper som Dash-8, A320/A330 osv. Tror nok pax som hadde opplevd dette, hadde vært raske med å heve stemmen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Er det påvist at flyulykker har forekommet pga. dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, men det er påvist permanente skader på mennesker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, men det er påvist permanente skader på mennesker... Ah, det er jo minst like ille som konkrete flyulykker. Håper det blir ordnet opp i dette da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Håper det blir ordnet opp i dette da. Akkurat DET tviler jeg sterkt på at kommer til å skje... ...men fly som f.eks. Boeing 787 er jo et langt steg på veien da, siden kabinluften ikke lengre kommer fra motorene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Var vel en pilot (kvinnelig tror jeg..) som faktisk fikk karrieren (og helsen ikke minst) ødelagt, da piloten skulle begynne å fly BAe-flyene. Mener dette var i Australia. De kjente en merkelig lukt i flightdeck, og noen måneder senere - var den karrieren bare å legge på hylla. Ble aldri godkjent lengre av flymedisinsk lege, da disse stoffene hadde gjort bra med skade.. *grøss og gru* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Susan Michaelis er det fra Australia ja Lars. Forøvrig 3. gangen dette temaet er oppe her inne ila. 2,5 mnd., men det høres jo såpass potensielt farlig ut for noen dette, at det er bra man får vite noe om slike alvorlige saker. Foluseringen omkring dette blir meget sannsynlig ikke mindre i tiden fremover, selv om altså flyene etterhvert blir mindre potensielt farlig i denne sammenheng. Her er en tråd fra juni om temaet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.