Gå til innhold

Skremt til taushet av flyindustrien


Carl Fredrik Ness

Anbefalte innlegg

 

Ja dette er ikke spesiellt hyggelig lesning, men man får ta alt med en klype salt.

 

At B757-flyene samt BAe/Avro var blant flytypene, hvor

giftige gasser kan sige ut - er relativt kjent. Var mindre kjent for meg, at dette også A320 og Dash-8 - vet at også SAS har hatt noe med sine A330. Dog tror jeg nok sjansene for dette er uhyre sjelden for flytyper som Dash-8, A320/A330 osv. Tror nok pax som hadde opplevd dette, hadde vært raske med å heve stemmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel en pilot (kvinnelig tror jeg..) som faktisk fikk karrieren (og helsen ikke minst) ødelagt, da piloten skulle begynne å fly BAe-flyene. Mener dette var i Australia. De kjente en merkelig lukt i flightdeck, og noen måneder senere - var den karrieren bare å legge på hylla. Ble aldri godkjent lengre av flymedisinsk lege, da disse stoffene hadde gjort bra med skade.. *grøss og gru*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Michaelis er det fra Australia ja Lars.

 

Forøvrig 3. gangen dette temaet er oppe her inne ila. 2,5 mnd., men det høres jo såpass potensielt farlig ut for noen dette, at det er bra man får vite noe om slike alvorlige saker. Foluseringen omkring dette blir meget sannsynlig ikke mindre i tiden fremover, selv om altså flyene etterhvert blir mindre potensielt farlig i denne sammenheng.

 

Her er en tråd fra juni om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...