Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan være at den har vert her før, men setter den da inn allikevell...

 

Det her skal da ha vert skrevet i loggene til det australske flyselskapet Qantas, om det stemmer skal jeg ikke sie noe om. Men men...

 

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar noteret av mekanikeren.

 

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.

S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.

S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.

S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.

S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

P: Døde insekter på frontruten.

S: Levende insekter er i restordre...

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.

S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.

S: Beviset fjernet!

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.

S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.

S: Det er liksom dét de er der for...

P: Radioen ute av drift.

S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.

S: Har en mistanke om at du har rett!

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

P: Flyet oppfører seg rart.

S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

Skrevet

He he, ja denne er vel oppe på forumet sånn ca. 1 til 2 ganger i gjennomsnitt pr. år. Personlig liker jeg den (originale) engelske versjonen best, ikke bare pga. dårlig oversettelse på noe av teksten - men fordi all humoren ikke er like lett å oversette, noe faller bort osv..

Skrevet

For de som vil se den *igjen* på engelsk ""

 

Problem: "Left inside main tire almost needs replacement."

Solution: "Almost replaced left inside main tire."

 

Problem: "Test flight OK, except autoland very rough."

Solution: "Autoland not installed on this aircraft."

 

Problem: "Something loose in cockpit."

Solution: "Something tightened in cockpit."

 

Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear."

Solution: "Evidence removed."

 

Problem: "Number three engine missing."

Solution: "Engine found on right wing after brief search."

 

Problem: "DME volume unbelievably loud."

Solution: "Volume set to more believable level."

 

Problem: Dead bugs on windshield.

Solution: Live bugs on order.

 

Problem: Noise behind left panels. Sounds like a little man with hammer.

Solution: Took hammer from little man.

 

Problem: Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent.

Solution: Cannot reproduce problem on ground.

 

Problem: IFF inoperative.

Solution: IFF inoperative in OFF mode.

 

Problem: Friction locks cause throttle levers to stick.

Solution: That's what they're there for.

 

Problem: Aircraft handles funny

Solution: Aircraft warned to straighten up, “fly right” and be serious

 

Problem: Target Radar hums

Solution: Reprogrammed Target Radar with the words

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...