Fredrik Helland Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Kan være at den har vert her før, men setter den da inn allikevell... Det her skal da ha vert skrevet i loggene til det australske flyselskapet Qantas, om det stemmer skal jeg ikke sie noe om. Men men... P = Problem innberettet av piloten. S = Svar noteret av mekanikeren. P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes. S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side! P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard. S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet... P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring. S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden! P: Et eller annet sitter løst i cockpitten. S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten. P: Døde insekter på frontruten. S: Levende insekter er i restordre... P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes. S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden! P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel. S: Beviset fjernet! P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy. S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå... P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast. S: Det er liksom dét de er der for... P: Radioen ute av drift. S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF. P: Har en mistanke om sprekk i frontruten. S: Har en mistanke om at du har rett! P: Mangler motor nr. 3. S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking... P: Flyet oppfører seg rart. S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst! Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Hehe, den har vært oppe før. Da p.g.a. kritikk av den elendige oversettelsen, *kremt* "samtaleanlegget" *kremt* "landingsdel".. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 He he, ja denne er vel oppe på forumet sånn ca. 1 til 2 ganger i gjennomsnitt pr. år. Personlig liker jeg den (originale) engelske versjonen best, ikke bare pga. dårlig oversettelse på noe av teksten - men fordi all humoren ikke er like lett å oversette, noe faller bort osv.. Siter
Tommy Olsen Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 P: Mouse in cockpit M: Cat installed... Begynner vel å bi gammelt noe av dette ja... Siter
Martin Alsmark Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 [image]http://img234.imageshack.us/img234/6796/backtothefuturerepost2bz3wh.jpg[/image] Siter
Werner Rafteseth Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 For de som vil se den *igjen* på engelsk Problem: "Left inside main tire almost needs replacement." Solution: "Almost replaced left inside main tire." Problem: "Test flight OK, except autoland very rough." Solution: "Autoland not installed on this aircraft." Problem: "Something loose in cockpit." Solution: "Something tightened in cockpit." Problem: "Evidence of hydraulic leak on right main landing gear." Solution: "Evidence removed." Problem: "Number three engine missing." Solution: "Engine found on right wing after brief search." Problem: "DME volume unbelievably loud." Solution: "Volume set to more believable level." Problem: Dead bugs on windshield. Solution: Live bugs on order. Problem: Noise behind left panels. Sounds like a little man with hammer. Solution: Took hammer from little man. Problem: Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent. Solution: Cannot reproduce problem on ground. Problem: IFF inoperative. Solution: IFF inoperative in OFF mode. Problem: Friction locks cause throttle levers to stick. Solution: That's what they're there for. Problem: Aircraft handles funny Solution: Aircraft warned to straighten up, “fly right” and be serious Problem: Target Radar hums Solution: Reprogrammed Target Radar with the words Siter
Martin Floor Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Hehe, jeg likte problem/solution vitsene altså, men tviler på at de er tatt fra noen ekte episoder. I så fall hadde jeg mekka mine egne fly selv, evt. skaffet ny mekaniker Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.