Fredrik Helland Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Holder på å lese boken Black Hawk Down som er om en amerikansk militær operasjon i Mogadishu, Somalia i 1993(Flere av dere har sikkert hørt om den). Sikorsky *H-60 "Black Hawk" er maskinen som ble brukt der, men er denne forsatt i bruk av USA eller andre land? Eller er den pensjonert? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Black Hawk er vel fremdeles i bruk såvidt jeg vet... ...og selv kjøpte jeg filmen istedet for boka... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Så en dokumentar om helikoptre for ikke lenge siden, og husker jeg ikke helt feil så ble det presentert en Black Hawk der. Disse er jo relativt gamle, men de hadde oppgradert cockpit til glass cockpit, skiftet ut motorer etc. for å gjøre den kompatibel opp imot de mer moderne helikoptrene. Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Den surrer vel fortsatt i flere lands tjeneste, den. GlobalSecurity.org : H-60 Siter
André Olstad Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Black hawken er oppdatert. Den nye versonen inneholder oppdatert cockpit med andre instrumenter. Den er fortsatt i bruk i USA, og Intops rundt omkring Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Så en dokumentar om helikoptre for ikke lenge siden, og husker jeg ikke helt feil så ble det presentert en Black Hawk der. Disse er jo relativt gamle, men de hadde oppgradert cockpit til glass cockpit, skiftet ut motorer etc. for å gjøre den kompatibel opp imot de mer moderne helikoptrene. Noe forøvrig de litt eldre pilotene ikke var så veldig happy for :=) .. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.