Gå til innhold

jumpseat med Turkush.


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Dette er på generell basis ""

Når du går inn i flyet spør om du kan få snakke med kapteinen, når du så får snakke med han forklar at du er veldig flyinteressert etc, så er det opp til han om det går "" Jeg pleier også å vifte med avinorkortet da blir de mye mer "behjelpelige". De fleste selskaper ha policy at det er ok for ansatte innen selskapet eller luftfart kan få sitte i cockpit om kapteinen tillater det.

 

Lykke til!

 

--thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic: Spør kapteinen pent når du kommer på, si du er interessert i fly, flysimulator etc. Har erfart at det er lettere for ungdom å sitte på klapp enn for eldre.

 

Jeg satt på klapp fra Tromsø til Bodø i går, og selv da fikk jeg ikke lov av de i gaten, men så spurte jeg kapteinen om det var mulig, siden jeg er flyinteressert, kjører flysimulator og for å se hvordan egentlig en pilot jobber.

 

Da gikk alt i orden og jeg fikk sitte på klapp....

 

Vil også fortelle om at det nytter ikke å spørre de i gaten om man får lov, man må ta iniativ selv og spørre kapteinen når man kommer ombord!

Så spør, du får kun 1 av 2 svar: Ja eller NEI.

 

Lykke til Olaf, når skal dette skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...