Halvdan Hellenes Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Ser virkelig skummelt ut dette. Og blås nå i at Braathens ikke har Bae 146'ere (ta et søk Braathens/Malmö Aviation så avklares den sammenhengen). http://www.dagbladet.no/nyheter/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det her høres ikke bra ut nei.. Må jo være feil ved enkelt tilfeller av fly, og ikke komme an på fly version. Fadern har logga over 1000 timer da han pendlet fra Oslo til Stockholm, og kan ikke si han har blitt noe påvirket av dette Dessuten, hvem er det som ikke føler seg i "zombie" lignende tilstand når de fly i så herlige fly som 757? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er vel noe som skjer en sjelden gang, selv om BAE146 er ganske kjent for dette problemet, og går under tilnavn av typen "flygende Auschwitz" etc. Ser at Boeing kvitter seg med bleed air i 787, kanskje det kan være positivt for fremtidens sikkerhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dessuten, hvem er det som ikke føler seg i "zombie" lignende tilstand når de fly i så herlige fly som 757? He he, VELDIG bra sagt!! Ja skulle bare mangle egentlig, når B757 er et såpass flott fly. Ang. dette i BAe-fly, får man håpe at de har klart å gjøre noe med dette - i de nyere Avro-flyene som bl.a. Blue1 / Transwede m.fl. bruker. Avro er jo arvtageren etter BAe-modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Flere tusen kabinansatte skal ha fått varige skader, trolig som følge av slike forgiftninger. Aopis har i dag over 700 skadde registrert i sin organisasjon. Hvis man skal tro disse tallene syns jeg det er skummelt. Og her er det snakk om nerveskader og dermed sanns. varige skader også. Nå vet jeg ikke om hvordan mulighetene er for å gjennomgå alle undersøkelsene som skal til og evt. rapportere dette anonymt i systemet der, men hvis ikke er det rimelig å tro at mørketallene er store. Er det noe flygere/crew nesten for enhver pris ønsker å unngå er det jo nettopp det å få vite at det noe er galt fatt med nervesystemet deres, enten fysisk (som her) eller psykisk sett ift. faren det medfører for å miste medical. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Heisann, jeg pleier ikke å kommentere på slike artikler i avisene, men da VG la ut en tilsvarende artikkel for en stund siden kunne jeg ikke dy meg. Dette er en så utspekulert og idiotisk overskrift som man kan få skrevet. Om dere leser litt mellom linjene så kan dere også se at dette er en fullstendig uvitenskapelig konklusjon...? Hva betyr det for eksempel at tre [3] av 27 piloter som var testet hadde "spor" av TCP (tri-cresyl phosphate) og ingen andre? Vel, hadde det vært så ille som overskriften tilsier burde jo alle vise spor av TCP...? Hva om man foretok de samme testene på 27 andre personer...? "Du blir gasset ihjel når du kjører bil" eller "Du blir gasset når du går i byen" lyder ikke så sexy som "Du blir gasset når du flyr", men faktum er at det er flere såkalte "gift stoffer" i eksos fra en bil. Det er heller ikke dermed sagt at man legger seg på bakken og suger eksos fra eksospotta...? Det tragiske her er at avisene "lager" nyheter for å selge, og da er det opp til den enkelte leser å prøve å bruke litt sunn fornuft... om man har noe igjen... ... å se ting i sammenheng. Jeg svarte VG for flere uker siden om hvordan vi i de fleste flyselskapene behandler problemer som lukt i kabinen osv, og vi er ikke til hensikt å ta livet av våre kunder, medarbeidere og familie... Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/08/468384.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 ho.. Skal jo på klappsete jæ Får håpe Norwegian har god orden på de pumpene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.