Gå til innhold

Helikopterulykke


Anbefalte innlegg

holder meg til Stue jeg også. Uansett så treffer han vannflata veldig hardt på den første "landingen", noe som muligens slo sprekker i skroget slik at helikopteret dro inn vann, og piloten prøvde seg på et såkalt "light on skids"-triks for å prøve å minimalisere vanninntak, noe som igjen resulterte i en dynamic rollover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bumper litt jeg. ALtså dere som tror at halerotoren stoppet. Halerotoren kan ikke stoppe uten at at hovedrotor da disse er koblet sammen. Om Halerotoren mister sin kraft vil du snurre som en karusell.

 

Ja den ville nok ha snurret kraftig da, men halerotoren kan selvfølgelig stoppe uten at hovedrotoren gjør det hvis f.eks gearboksen til halerotoren går i stykker. Ligger en fersk rapport på aibn.no sine sider om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bumper litt jeg. ALtså dere som tror at halerotoren stoppet. Halerotoren kan ikke stoppe uten at at hovedrotor da disse er koblet sammen. Om Halerotoren mister sin kraft vil du snurre som en karusell.

 

Et helikopter vil kun snurre motsatt vei av hovedrotoren om motoren går. I en autorotasjonr trenger man ikke bruke pedaler for å kompensere ved bruk av collective for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...