Rune Foshaug Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Oops, her var det visst en ekspert. Jeg leste ikke innlegget hans godt nok og trodde ikke han var fagmann, men kun "fagmann". Så da var det nok en helt normal manøver helt til helikopteret havarerte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Du skulle vært politiker i stedet for desktop-synser. Jeg holder meg til fagmann Stues post litt lenger opp... om du fikk med deg den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 holder meg til Stue jeg også. Uansett så treffer han vannflata veldig hardt på den første "landingen", noe som muligens slo sprekker i skroget slik at helikopteret dro inn vann, og piloten prøvde seg på et såkalt "light on skids"-triks for å prøve å minimalisere vanninntak, noe som igjen resulterte i en dynamic rollover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Må nok si jeg heller mer mot fagmannen sitt syn i denne saken. Det blir for dumt å "lytte" til bedrevitere. Selv om jeg må innrømme at noen av teoriene til mange i de forskjellige diskusjonene vi har hatt angående diverse krasj opp igjennom tidene ikke har vært så helt borte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det beste er en miks av retningsgivende fagfolk og synsende personer som kan sørge for at ikke alle tenker likt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bare bumper litt jeg. ALtså dere som tror at halerotoren stoppet. Halerotoren kan ikke stoppe uten at at hovedrotor da disse er koblet sammen. Om Halerotoren mister sin kraft vil du snurre som en karusell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bare bumper litt jeg. ALtså dere som tror at halerotoren stoppet. Halerotoren kan ikke stoppe uten at at hovedrotor da disse er koblet sammen. Om Halerotoren mister sin kraft vil du snurre som en karusell. Ja den ville nok ha snurret kraftig da, men halerotoren kan selvfølgelig stoppe uten at hovedrotoren gjør det hvis f.eks gearboksen til halerotoren går i stykker. Ligger en fersk rapport på aibn.no sine sider om akkurat det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bare bumper litt jeg. ALtså dere som tror at halerotoren stoppet. Halerotoren kan ikke stoppe uten at at hovedrotor da disse er koblet sammen. Om Halerotoren mister sin kraft vil du snurre som en karusell. Et helikopter vil kun snurre motsatt vei av hovedrotoren om motoren går. I en autorotasjonr trenger man ikke bruke pedaler for å kompensere ved bruk av collective for eksempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.