Ådne Lie Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Driver å ser på den prøven til SVA om å fly ESOK - ESSA med ELTOK 1 som STAR rute. Det står bare på kartet at den slutter på ERKEN, også står det på deres nettside at jeg lande på rullebane 26. Når jeg har kommet til Erken, er det da noen speseielt jeg skal gjøre, eller kan jeg bare følge vektorer ned til rullebanen? Mener, kan jeg fly manuelt eller er det noe spesielt siden de har valgt ELTOK 1 som STAR rute? Noen her inne som har tatt den prøven? Ådne Siter
Geir G Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Kan ikke huske at det var noe spesielt med EKTOK STARen... Har ikke kartene her nå, men det var vel egentlig bare til å gå direkte ILS26 og lande Hvis du fly PMDG kan du jo f.eks sette RWY EXT til 10nm Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Hvis det er den der F50-ruten så har jeg flydd den en gang, men gadd aldri å sende inn. Kan ikke huske at det var noe spesielt med den der, men du kan jo sende meg det du har på mail. Mailadresse kommer i PM. Siter
Ådne Lie Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Nå er prøven sendt til SVA, så da håper jeg de ikke bruker for lang tid til å godkjenne den. Var litt vankelig å fly default når jeg ikker vant med det, men herlig bevegelse på landing. Fikk en myk landing selv om jeg kom inn litt for høyt. Bare å håpe nå. Ådne Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Var litt vankelig å fly default når jeg ikker vant med det Default 737? Det var Fokker 50 for ... noen år? siden... Siter
Ådne Lie Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Det er så mange som har hatt problemer i FS9 med F-50 inkludert meg at jeg enten kunne velge PMDG eller Default Boeing 737. Espen sitt panel sammen med Dreamwings blir det problemer med i FS9. Ådne Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Tror det skal godt gjøres å stryke på testen til SVA, regner med at de i hovedsak setter krav til at man skal kunne fly et fly, ikke nødvendigvis følge IFR prossedyrene til punkt og prikke. Er ikke engang sikker på om de ser igjennom alle de filmene de får, at man i heletatt tar seg tid til å fly turen og sende inn filmen burde være nok til at man er ivrig nok til å være kvalifisert. Det tok meg flere uker fra jeg fikk vite om SVA til jeg sende inn filmen, men kom inn. For dere seriøse FS piloter dere ute, søk SVA! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 SVA er det mest realistiske VA i norden,men VSB begynner og hamre innpå! Det jeg dessverre ikke liker med SVA er at rutene i Timetable er så fullstending udatert at det er til og grine av,Maersk flyr CPH-Kjevik rutene og det er masse saker som ikke stemmer i forhold til nåtiden! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.