Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å ser på den prøven til SVA om å fly ESOK - ESSA med ELTOK 1 som STAR rute. Det står bare på kartet at den slutter på ERKEN, også står det på deres nettside at jeg lande på rullebane 26.

Når jeg har kommet til Erken, er det da noen speseielt jeg skal gjøre, eller kan jeg bare følge vektorer ned til rullebanen?

Mener, kan jeg fly manuelt eller er det noe spesielt siden de har valgt ELTOK 1 som STAR rute?

Noen her inne som har tatt den prøven?

Ådne

Skrevet

Kan ikke huske at det var noe spesielt med EKTOK STARen... Har ikke kartene her nå, men det var vel egentlig bare til å gå direkte ILS26 og lande ""

Hvis du fly PMDG kan du jo f.eks sette RWY EXT til 10nm ""

Skrevet

Nå er prøven sendt til SVA, så da håper jeg de ikke bruker for lang tid til å godkjenne den. Var litt vankelig å fly default når jeg ikker vant med det, men herlig bevegelse på landing. Fikk en myk landing selv om jeg kom inn litt for høyt. Bare å håpe nå.

Ådne

Skrevet

Det er så mange som har hatt problemer i FS9 med F-50 inkludert meg at jeg enten kunne velge PMDG eller Default Boeing 737. Espen sitt panel sammen med Dreamwings blir det problemer med i FS9.

Ådne

Skrevet

Tror det skal godt gjøres å stryke på testen til SVA, regner med at de i hovedsak setter krav til at man skal kunne fly et fly, ikke nødvendigvis følge IFR prossedyrene til punkt og prikke. Er ikke engang sikker på om de ser igjennom alle de filmene de får, at man i heletatt tar seg tid til å fly turen og sende inn filmen burde være nok til at man er ivrig nok til å være kvalifisert.

Det tok meg flere uker fra jeg fikk vite om SVA til jeg sende inn filmen, men kom inn.

For dere seriøse FS piloter dere ute, søk SVA!

Skrevet

SVA er det mest realistiske VA i norden,men VSB begynner og hamre innpå!

Det jeg dessverre ikke liker med SVA er at rutene i Timetable er så fullstending udatert at det er til og grine av,Maersk flyr CPH-Kjevik rutene og det er masse saker som ikke stemmer i forhold til nåtiden!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...