Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stygt å si det, men jeg har ikke funnet denne DVDen noe sted på norske websjapper, så jeg måtte ty til torrents.. Samme F kan det være. Det er en veldig flott film.

[image]http://olahaldor.net/shite/flight93poster.jpg[/image]

Se den, og la dere rive med og tørk de modige tårer. Er man i humør til å felle tårer men trenger et spark bak for å komme i gang, er i allefall denne en film som greier det..

Skrevet

Dette er en TV-film vel og merke. Kan godt hende du forveksler den med "United 93". Uansett vet jeg ikke om den er kommet på DVD i statene. Så en trailer og ble frelst, MÅTTE ha. Nok om det.. Filmen er god den.. Fryktelig god..

Sitter igjen med samme lamslåtte følelse etter jeg så Ladder 49!

Skrevet
Sikkert fin film , men det blir ikke litt væææl "american hero" da?

Den vil selvsagt ha litt "American Hero" over seg, hvis man tar historien i betraktning. Det var det egentlig også over Discovery Channel's dokumentar om den samme situasjonen. Det er ikke til å unngå i en så tragisk, men sann historie som dette. Det var jo mye snakk om helter rundt den norske økse-episoden i Kato Air flyet for en tid tilbake også.

Når det er sagt, så er det ingen hemmlighet at amerikanerne ikke akkurat har ønsket denne filmen velkommen. De mener hendelsen er altfor fersk til å brukes som "underholdning" på denne måten. I New York har til og med kinosjefene nektet å sette den opp, så den blir neppe å se der. Mange av kinogjengerne begynte å klage allerede etter å ha sett traileren.

Om ikke det var nok kommer Oliver Stone med "World Trade Center" senere i år. Blir nok noe bråk rundt den også.

Skrevet

Når det er sagt, så er det ingen hemmlighet at amerikanerne ikke akkurat har ønsket denne filmen velkommen. De mener hendelsen er altfor fersk til å brukes som "underholdning" på denne måten. I New York har til og med kinosjefene nektet å sette den opp, så den blir neppe å se der. Mange av kinogjengerne begynte å klage allerede etter å ha sett traileren.

Her tror jeg nok en gang du snakker om "United 93", den som nettopp kom på kino, og ikke "Flight 93", som Ola snakker om her.

Skrevet

Det stemmer det "" Var United 93 jeg pratet om nå. Ikke rart det blir forvirring rundt disse filmene, for jeg leste nettopp at "United 93" het "Flight 93" under hele produksjonen. Måtte antagelig skifte navn på grunn av TV-fimen. Det er ikke første gang det har vært navn-konflikter i Hollyvood.

Skrevet
De mener hendelsen er altfor fersk til å brukes som "underholdning" på denne måten.

Hollywood filmer vil alltid inneholde et element av drama, i ordets rette forstand. Den "kunstnerisk friheten" blir brukt slik at filmen gir utslag på "screening" hos et utvalg av kinogjengere.

Slik at filmselskapene kan regne ut hvor mye filmen drar inn i reine "dolares".

Smakløst (ennå) i denne sammenheng...

Når det gjelder Oliver Stone, dri*er han en lang marsj i slike hensyn. Natural Born Killers er et eksempel.

Jeg regner med at WTC filmen blir en sterk opplevelse, men her er utgangspunktet et annet. Den kunstneriske friheten blir brukt til å dramatisere sider ved amerikanerne som ikke alltid er like positive.

Tør påstå at Oliver Stone er amerikanernes samvittighet fra 60 årene (Vietnam, Nixon, Kennedy osv). Så jeg håper han gjør en god jobb når han skal sette følelser på lerretet i forbindelse med 911.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...