Gå til innhold

Passasjerseter i bakoverlent posisjon...


Eirik Tyrihjel

Anbefalte innlegg

Om det er noe som irriterer meg grenseløst (på dagflygning) så er det at passasjeren foran meg lener setet bakover... da mister jeg 10-15 cm av den allerede meget trange plassen som finnes, med mindre jeg vil belaste de bak meg med det samme problemet, sitter man på de bakerste setene har man i mange tilfeller ikke mulighet til å lene seg bakover.

 

Sist jeg fløy ba jeg passasjeren foran (pent) om å rette opp setet i samme øyeblikk som han la det bakover, heldigvis etterkom vedkommende mitt ønske.

 

Jeg skulle ønske setene var fastlåst på dagflygninger, utrooolig irriterende, kjedelig å måtte virke "kjiip" ovenfor medpassasjerer, dette ødelegger alt for ofte reisen for meg.

 

Andre som har det som meg?

Er dette noe som har vært tatt opp av enkelte flyselskaper? noen som praktiserer forbud mot dette på dagflygninger?

 

PS: jeg ser helt klart behovet på nattflygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det trangt nok fra før med mine 196 cm på strømpelesten. Likevel opplever jeg på hver eneste flytur (med min flaks) at passasjeren foran presser setet sitt bakover. Han må faktisk presse det bakover, siden knærne mine fra før er helt oppe i seteryggen. Og hvis jeg prøver å bevege litt på meg, merker passasjeren foran det med en gang gjennom stolryggen, noe som flere ganger har ført til stygge blikk...

 

Nei, noen eier bare ikke sosiale antenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjer det same som Herr Toll. Eg snur meg, spør fint om det er greitt at eg lenar meg litt attende med stoilryggen. Som regel får eg eit smil og eit "sjølvsagt" tilbake. Dersom dei seier at dei helst ser at eg ikkje gjer det, så let eg vara. Enkelt og greitt. Men eg har sjølve opplevd at folk prøver å knuse knerna mine. Det har faktisk gått så langt ein gang at eg måtte be kabinpersonalet om å få han som satt foran meg til å rette opp stolryggen. Det gjorde han - i ti minutt. Det heile enda med at eg fekk bytte plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...