Gå til innhold

Sterling "nødlandet" på Gran Canaria i dag.


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Sterlingflyet fra København til Gran Canaria, måtte

foreta en såkallt "nødlanding" på destinasjonen - pga.

problemer med å få ut flaps.

 

Mer info her:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165939

 

 

Spesiellt interessant er det å lese denne delen:

 

 

"Vi opplevde situasjonen som dramatisk. Særlig min samboer som har flyskrekk, sier Andersen.

 

Han forteller at passasjene fikk beskjed om å ta av seg skoene, og lene seg forover. Samtidig ble det ryddet plass foran nødutgangene."

 

 

Mens samme personen sier litt lenger ned:

 

 

"...vi fikk beskjed om at de som ønsket det kunne få snakke med kapteinen om hendelsen. Men akkurat det tok vi oss ikke tid til, sier Tor Andersen."

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et meget godt spørsmål, om ikke kapteinen, så burde ihvertfall styrmannen klart å løfte på rompa si for å faktisk kontrollere det, ikke bare stole blindt på indikatorene i cockpit.

 

Jeg hadde muligens blitt litt nervøs hvis jeg så en pilot gå ut i kabinen for deretter kikke mistenksomt på den ene vingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gikk ikke kapteinen bak i flyet og sjekket om flapsen faktisk var ute?

Vet ikke hvordan reglene er. Men når man får en indikasjon på feil, er det tryggeste å foreta en slik landing. blir det samme som å få feil på gear. Man kan aldri garantere at de har låst seg, selv om de er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...