H O Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 God Aften! Jeg er av den typen som liker å holde orden på hva jeg ser på spotteturene mine, så siden juni 2004 har alle registreringer jeg har fått med meg havnet i et etter hvert romslig regneark. Dette kan virke litt rart, også for de som er garvede spottere, men jeg synes det har vært interessant. Søndag for to uker siden så jeg blant annet igjen en MD 90, tidligere LN-ROB i SAS, i fargene til Iceland Express som HB-JIF. Uansett, jeg har støtt borti noen problemer underveis, så kanskje noen av dere kan hjelpe meg med: Finnair A321: Jeg har registreringen OH-LZG i blokken fra Heathrow fredag 2. mars. Denne jeg jeg ikke finne igjen, verken på Airliners.net eller Airfleets.net. Finnair har ifølge Airfleets.net en flåte på seks A321, LZA -> LZF, som er levert fra 1999 til 2004. Er det noen som vet om de også har mottatt LZG, men at dette ikke har kommet frem på de nevnte sidene? Ifølge boken Airlines Worldwide hadde Finnair per september 2003 fem A321 i stallen (LZA til LZE), og to som enda ikke var levert (LZF, og kanskje LZG?) Eller har jeg bare sett LZC og tatt feil mellom C og G? EC-IGC har jeg også i blokken fra samme tid og samme sted, men jeg finner ikke denne registreringen igjen noe sted. Det er som kjent relativt travelt på Heathrow, så jeg husker ikke hvilket fly det var. Gardermoen, 7. oktober 2004: Jeg ser en BizJet med registreringen D-JEWS. Har noen noe mer info om denne maskinen? Bergen Air Transport, LN-ABU: Har noen serienummeret til denne maskinen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det ser ut som at Finnair fremdeles har seks A321. De andre kan jeg ikke hjelpe med. [image]http://home.online.no/~roalhans/artimages/Finnair_A321.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Prøver meg på et par av dem i alle fall. -Fant idet spanske luftfartøysregisteret at EC-IGC en en Piper PA-23-250 med serienr. 27-2700, 1963-modell og først gang regisrtert (i Spania regner jeg med) 22-7-2002. -LN-ABU har serienummer 441-0162 (her kan sikkert Tarjei bidra med en del ekstra info). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Takk skal dere ha! Hvis jeg hadde sett en Piper lande på Heathrow, tror jeg at jeg hadde lagt merke til det. Har nok sett feil registrering, da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Georg Oftedal Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg lurer til hvilken nytte kan det være å ha et serienr på et fly (bortsett fra det at om flyet blir solgt videre så kan en identifisere tidl. eiere)... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg lurer til hvilken nytte kan det være å ha et serienr på et fly (bortsett fra det at om flyet blir solgt videre så kan en identifisere tidl. eiere)... ? Kan være nyttng på det vis at en under produksjon lett ser hvilke frame deler hører til, og at det på den måten blir lettere med registrering og oppfølging av delene, og på samme vis kan det være nyttig for oppfølging av selve maskinen gjennom dens liv, både for produsenten, deleleverandøren, og forsikringsselskapet. Er sikkert mange andre grunner óg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.