Morten W Melhuus Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Heisann, Mellom hovedterminalen og den militære delen på ENGM ligger det noen bunkere/hangarer som ved første øyekast kan se ut som F16 bunkere. Men, veiene rundt ser ut til å være for små og ulogisk for dette. Noen som vet hva dette er? Er det gjenlevninger fra "gamle" gardermoen? (Holder på med nytt ENGM scenery til X-Plane) [image]http://www.xplanefreeware.net/morten/DIV/engmbunker.jpg[/image] En ting tiil, er det noen som har bilder av byggninger på ENGM - annet en det som er på Airliner.net etc? MVH M Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Tørr ikke si dette for sikkert dajeg ikke er lokalhistoriker for Gardermoen. Men jeg tror faktisk dette er rester fra "oldtiden". Veiene trenger ikke nødvendigvis være så spessielt breie for en F-16, så du skal ikke se bort i fra at dette en gang har vært tilholdssted for en jager før i tiden. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Sikkert noe lager av gammelt flymaterielldri*t Siter
Frode Johansen Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Jeg tjenestegjorde i MP troppen på Gardermoen i 1996, i løoet av det året flyttet vi over fra den gamle mill. stasjonen til den nye, jeg har altså vært stasjonert på begge. Den gamle leirens vaktrunder var ubeskrivelig lange og vanskelige. Overalt på Gardermoen ligger det en haug av gamle hangarer, drivstofflagre osv. Mange av dem ble revet, men ikke alle Tør ikke å si akkurat hvor dette er, men hangaren som ligger litt til høyre for midten, ser ut til å være det gamle materiellageret på gamle G moen... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Sikkert noe lager av gammelt flymaterielldri*t Ka'tsjing! Siter
Morten W Melhuus Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Takker for svar Så dette er sannsynligvis lager-byggninger fra fortiden og ikke gamle jager bunkere.. .? Som nevnt, er vi veldig interesset i bilder av hangarer/byggninger generelt på ENGM hvis noen skulle ha noe fra f.eks spotteturer MVH M Siter
asgeir westgård Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har i hvertfall to gode luft-fotoer av gardermoen, tatt like før utbyggingen begynte, et fra sør og et fra nord, der leiren er tatt i fokus. Fikk det av en velferdsoffiser før han pansjonerte seg, store fine bilder.. Veit ikke helt hvordan jeg beste deler de med dere men.. Digre bilder skjønner dere. Asgeir. Siter
Morten W Melhuus Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Hei Asgeir, Jeg har meget bra satelitt photo, så ovenifra har vi det vi trenger - ellers takk Det vi trenger er "vanlige" bilder fra siden til texturer og detaljer. MVH M Siter
Morten W Melhuus Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Forresten noen som vet noe om denne? http://es.news.yahoo.com/19012006/24/fot...hangar-for.html M Siter
asgeir westgård Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Hei Asgeir, Jeg har meget bra satelitt photo, så ovenifra har vi det vi trenger - ellers takk Det vi trenger er "vanlige" bilder fra siden til texturer og detaljer. MVH M Hei! Okei, misforsto litt jeg da.. men men, sånn kan det gikk.. Men ang bygg fra siden, ser ikke bort ifra at jeg kan klare å grave fram noe lurt. Skal sjekke litt jeg, kanskje jeg kan være behjelpelig med noe! Avvent svar så.. Asgeir Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.