Gå til innhold

En idè er blitt virkelighet


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

Var en tur innom nyhetsarkivet og fant denne artikkelen om Virtual SAS som skulle på besøk til SAS Flight Academy og Crew Base 11 desember 1999.

 

Forfatteren av nyheten (er det deg Dag?) skriver:

(kanskje en idè til ett "treff" i Norge?)

 

Og nå er ideen blitt virkelighet! FLG'06 blir vel det største arrangementet i denne sjangeren noensinne i Norge.

 

At det har tatt 6 år betyr bare dette: Vi er flere, sterkere, tydeligere og mer engasjerte enn noensinne!!

 

All honnør til FLG'06 Crewet som har tatt på seg denne massive oppgaven!!

 

Jeg skulle ønske jeg kunne komme, men har utsjekk uka etter (hvis alt går etter planen) og tør rett og slett ikke!!

 

Jeg vet det kommer til å bli en helg som overgår all forventning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Langt ifra!

 

Å bli flygeleder krever mye lengre utdanning, og er på mange måter en langt mer krevende jobb.

 

Jeg startet min utdannelse 15 august ifjor og er ferdig nå snart altså 6 mnd.

 

Flygeledere dirigerer trafikk i kontrollert luftrom. En AFIS fullmektig gir kun Trafikkinformasjon, samt vær, vind og baneforhold på flyplassen.

 

Det skal allikevel sies at det er litt av en utfordring her på ENHF, med 2 IFR inbound, 1 IFR outbound + VFR trafikk i området. Man skal ha tunga rett i munnen, og jeg kjenner at jeg får litt puls når det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...