Gå til innhold

Back from the dead


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

 

Det er en stund siden jeg virkelig har hatt tid og anledning til å delta aktiv i forumet her!

 

Som noen av dere vet har jeg vært på Røyken kontrollsentral på LTT og påfølgende AFIS utdanning (15AUG05-10NOV05). Og nå er jeg utplassert på Hammerfest ENHF for den resterende delen av utdanningen med det fine navnet OJT (On Job Training). Regner med utsjekk på ENHF rundt 1. mars og da begynner jeg her fast.

 

Nå som det har roet seg litte granne kan jeg få tid til å være litt mer aktiv. Håper å sende bilder fra arbeidsplassen samt annen informasjon som kan være nyttig i miljøet.

 

Ellers går det bra med Artic cockpit Project som Haughom den eldre nå styrer alene.

 

Vi har gjort veldig mye siden sist det ble lagt ut info om cockpiten:


  • Hjemmebygd throttle quadrant med flap lever, spoiler arm&deploy, parking brake og Fuel levers
  • 19 tommers flat screen på Capt og Copilot. Så nå er PFD og ND full scale.
  • Collins weather radar integrert med Project Magenta ND display. Med eget panel for styring av funksjoner.
  • Upper og Lower EICAS.
  • Både CDU og RCDU operativt (software)
  • EFIS panel Capt.& Copilot med full funksjonalitet opp mot Project Magenta.

Fremtidige oppdateringer i prioritert rekkefølge:

  • Sidevinduer, slik at det blir 5 skjermer for outside view.
  • Floor mounted yokes with new pedals. Det blir heftige saker til den nette sum av 25000kr fra California.
  • Pedestal panel med COM1&2, NAV1&2, ADF1&2 og Transponder.

Vi er sløve til å ta bilder men jeg skal få fattern til å legge ut noen. Hvis ikke skal jeg mase på ham ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er jeg utplassert på Hammerfest ENHF for den resterende delen av utdanningen med det fine navnet OJT (On Job Training). Regner med utsjekk på ENHF rundt 1. mars og da begynner jeg her fast.

Hyggelig at du begynner der da!

Kommer sikkert til å prates en del på telefonen, når jeg jobber Nord/Øst. Hammerfest har en god del mere trafikk enn mange andre AFIS-plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...