Morten Haughom Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hei Folkens! Det er en stund siden jeg virkelig har hatt tid og anledning til å delta aktiv i forumet her! Som noen av dere vet har jeg vært på Røyken kontrollsentral på LTT og påfølgende AFIS utdanning (15AUG05-10NOV05). Og nå er jeg utplassert på Hammerfest ENHF for den resterende delen av utdanningen med det fine navnet OJT (On Job Training). Regner med utsjekk på ENHF rundt 1. mars og da begynner jeg her fast. Nå som det har roet seg litte granne kan jeg få tid til å være litt mer aktiv. Håper å sende bilder fra arbeidsplassen samt annen informasjon som kan være nyttig i miljøet. Ellers går det bra med Artic cockpit Project som Haughom den eldre nå styrer alene. Vi har gjort veldig mye siden sist det ble lagt ut info om cockpiten: Hjemmebygd throttle quadrant med flap lever, spoiler arm&deploy, parking brake og Fuel levers 19 tommers flat screen på Capt og Copilot. Så nå er PFD og ND full scale. Collins weather radar integrert med Project Magenta ND display. Med eget panel for styring av funksjoner. Upper og Lower EICAS. Både CDU og RCDU operativt (software) EFIS panel Capt.& Copilot med full funksjonalitet opp mot Project Magenta. Fremtidige oppdateringer i prioritert rekkefølge: Sidevinduer, slik at det blir 5 skjermer for outside view. Floor mounted yokes with new pedals. Det blir heftige saker til den nette sum av 25000kr fra California. Pedestal panel med COM1&2, NAV1&2, ADF1&2 og Transponder. Vi er sløve til å ta bilder men jeg skal få fattern til å legge ut noen. Hvis ikke skal jeg mase på ham Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Velkommen tilbake! Det hadde vært fint å sett bilder, så du får mase,mase mase..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hei Morten Regner med at du tar med deg han Far og kommer på FLG'06? Blir mye spennende for dere der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Ja degt hadde vært psykotisk artig! Om økonomien er tilstede og jeg har fri skal vi sette av den helga. Var på Simbuild2004 i Gøteborg og traff Sciratti og Cos, en opplevelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Og nå er jeg utplassert på Hammerfest ENHF for den resterende delen av utdanningen med det fine navnet OJT (On Job Training). Regner med utsjekk på ENHF rundt 1. mars og da begynner jeg her fast. Hyggelig at du begynner der da! Kommer sikkert til å prates en del på telefonen, når jeg jobber Nord/Øst. Hammerfest har en god del mere trafikk enn mange andre AFIS-plasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Velkommen tilbake Morten. . Begynner å bli lenge siden nå ja.. Gleder meg til bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Knut Einar: Vi kommer nedover til Bodø den 19 jan. for ta en titt på ATCC i bodø. Omvisning 20 (fredag fra kl10:00) Hvis du er på jobb da hadde det vært hyggelig å hilse på Knut Einar Tom: Tusen takk Tom Gleder meg til å bidra igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.