Gå til innhold

World Air Routes og Braathens 737


Magnus Wennevold

Anbefalte innlegg

Har nå mottatt World Air Routes Braathens Boeing 737-400/500/700-video. Like dårlig som samme serie, f.eks. Sterling Boeing 737-300.

Videofotografen har kun brydd seg om utsikten, bare noen få glimt av selve cockpit (og dem er det få av). Styr unna denne videoen, kjempedårlig!!!

En annen ting; En riktig God Jul alle sammen!

Hilsen Magnus Wennevold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå en 8-10 forskjellige videoer som jeg har kjøpt, og den desidert beste når det gjelder cockpit-filming, er nok ITVV`s Manchester-Orlando med Airtours A330. En får der en så grundig briefing at det til og med kan virke for mye. Har nettopp fått den siste, B747-400 Virgin fra Heathrow til SanFransisco, og den og er en rein "cockpit-film", men med en vesentlig yngre kaptein som ikke virker så "høytravende" som kaptein i A330 til Airtours.

Så det vil alltid være "for mye" og "for lite". Det blir i allefall kjedelig å se 160min fra cockpit så mange ganger, men som en "manual" til det aktuelle flyet - er det jo helt topp.

Selv savner jeg en film som godt kombinerer cockpit, utvendig utsikt, kanskje en omvisning i hele flyet o.s.v. (er det noen som har et forslag)

Harald O.

quote:

Originally posted by Kjell Arild Bersås:

Vil du se cockpit så kjøp fra Just Planes Flight in the cockpit eller fra ITVV. ITVV har et høyere nivå når det gjelder kvalitet. Selv har jeg British Midland F100 fra ITVV, og den er den beste video av slik type jeg har sett.

Kjell A

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ITVVs British Midland F100 -video er du med på walkaround før avgang, ganske interessant, med bl.a. en titt inn i noen av lukene som finnes utvendig på flyet, f.eks refuelling panel. Mens flyvningen pågår får vi en meget grundig gjennomgang av cockpit. Begge flygerne sitter med pekestokk og peker og forklarer om det man finner i cockpit [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

De tar også en CATIII autoland i klarvær, for treningens skyld. Og videoen avsluttes med at vi får se flyet utvendig bakfra ved gate med spoilers, speedbrakes og flaps ute. Man skulle tro flyet kunne stoppe på et hangarskip med alle de klaffene! (F100 har store klaffer i halen som feller ut til sidene) Videoen er på 167 minutter om jeg ikke husker feil. Anefales!

Kjell A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her! Mottok videoen med de største forventninger, men skuffelsen ble relativt stor da jeg så gjennom produktet. Jeg kan ikke fatte at produsenten ikke klarer å få mer ut av kildene han har til rådighet; et helprofft flyselskap med ditto crew. Her sitter man i cockpit på Braathens superbe 737-400, -500, og -700 og produsenten klarer ikke engang å filme en motorstart fra cockpit, men nøyer seg med å vise alskens norske landskap i bøtter og spann. Sikkert spennende for reisehungrige amerikanere, men for flyentusiaster er dette ikke noe særlig å se på. Ok, det er noen finfine cockpit-shots innimellom, men ikke nok!

Igjen, tenke seg til: her har man alle muligheter til å lage den proffe flyvideoen med en meget kompetent aktør, og så velger altså produsenten å fokusere linsene på fjella man flyr over. Dette var nedtur!!!!!!!!!!

Jeg mottok i samme rennet en video fra Avion Video som handler om Air Atlantique. Dette flyselskapet opererer DC6 A & B, Dc3, Lockheed Electra osv. i tillegg til en megde andre vintage maskiner som jeg faktisk ikke har hørt om. Videoen er SUPER, med kommentarer og finfin bildekvalitet! Man følger bl.a en Dc6 flight over alpene (med surstoffmaskene på), en Dc3 training flight pluss mye mer. Denne er value for money. Vedlegger en link til de av oss som fremdeles får vibber av stempelmotorer.

http://www.avionvideo.com/" TARGET=_blank>AirAtlantique

Ha en finfin julefeiring, venner.

Mvh

Olav

"Piston engine lover"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...