S. L. Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Før så brukte jeg bare å knipse bilder med FSScreen og bare laste dem opp på Photobucket uten å gjøre en enste ting med dem. Nå som jeg har skaffet meg en ny Pc har jeg fått alvorlige problemer: Bildene blir bare små slik som vist på eksemplet nedenfor. Olaf G. sier at bildene er alt for store og at jeg må endre størrelsa på fila. Jeg gjør som han sier (tror jeg) og resizer bildene til 800x600 pixel og får det samme problemet igjen. Har prøv flere forskjellige resize programmer osv. Jeg tror personlig det ligger i at bildet har for stor størrelse i volum. Kan noen gi meg GRUNNDIG forklaring på hva jeg gjør feil eller hva jeg bør gjøre? Hilsen fortvilet spotter [image]http://i26.photobucket.com/albums/c101/sindre89/Sindrebilde.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Grunnen er at bildene dine er over 250 kb, noe som gjør at Photobucket automatisk resizer dem ytterligere, dermed blir bildene dine såpass små! Tror jeg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 sindre har ikke sagt du skal resize, har sagt du skal redusere størrelsen på fila. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Grunnen er at bildene dine er over 250 kb Hvordan skal jeg gjøre bildene under 250 kb da? Må jeg ikke resize da, eller har jeg misforstått? PS: Det bildet jeg har lastet opp VAR 800x600 da jeg lastet det opp fra min Pc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Du kan først resize pixlene også lagre det i jpeg i format framfor bmp. Hvis du allerede har gjort det kan du sakffe deg Photoshop hvor du kan bestemme filstørrelsen på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Prøv å last dem opp på http://www.surl.se i steden for Photobucket Sindre. Jeg har aldri hatt noen problemer der, og at bildene resizes automatisk hvis de kommer over en viss størrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Se her:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Se der ja. Heia Sverige (noen ganger). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Først: ikke ta "800x600" så bokstavelig. Det er ikke alltid at utgangsbildet er delelig med 800 eller 600, så du kan risikere et forvrengt bilde. I de aller, aller fleste bildebehandlingsprogram er et valg som heter Keep aspect ratio eller Preserve aspect ratio. Krysser du av her, kan du sette inn 800 i bredde(width)-boksen, så setter programmet høyden automagisk. Dermed slipper du det som har ødelagt mange bilder i screenshots-forumet, nemlig den hersens forvrenginga. For det andre, dr:t i Photobucket. Det later til at de har båndbreddebegrensninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.