Rune Gustafson Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Heisan! Kjøpte C-130 fra Captain Sim 21/10, og mottok denne e-posten fra samme den 4/10 "Dear Customer, Thank you for purchasing of our product. We regret to inform, you should go through a re-purchase procedure of the 'Legendary C-130'. For detailed explanations please visit: http://www.captainsim.com/purchase/paypal.html RE-PURCHASE PROCEDURE. Please read carefully. 1. We have already requested PayPal to provide you with an immediate refund. 2. If PayPal does not perform it in a timely manner, please login to your PayPal account https://www.paypal.com/..... and request a full refund for the following transaction: ........... Please quote the Case ID Number: ............. 3. After PayPal provided you with a refund, we kindly ask you to re-purchase refunded products via more reliable payment system: https://............. All products updates will be available for re-purchased products only. We are really sorry for the inconveniences caused by PayPal. Thank you for understanding and being our loyal customers. Best regards, Captain Sim Customer Support Team www.captainsim.com" Siden enhver "update" fra Captain Sim ikke blir tilgjengelige for andre enn de som kjøper enda en gang, må moralen bli; pass opp for firmaer som bruker PayPal betalingssystem! - for jeg går ut fra at det kommer ingen refusjon fra PayPal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Velkommen til forumet, Rune. Fikk denne mailen jeg også. Irriterende at det skal bli så mye pes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Ja,ja, Kjetil, da er vi beklageligvis 2. Det skal bli interessant å se hva som skjer videre. Har nå tenkt å bruke linken til PayPal og kreve refusjon etter hvert, om pengene ikke dukker opp. Men jeg nærer ingen forhåpninger om at så skjer. Har følelsen av at jeg sitter med en "Herk" som trenger en patch eller to, så det spørs åssen Captain Sim vil håndtere dette. Felles skjebne er felles trøst, er det noe som heter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hehe, ja du er virkelig inne på noe. Kommer til å prøve å få refusjon jeg også. Men jeg tenker vel som deg. Men en ting er i alle fall sikkert: Kommer ikke til å kjøpe noe ny Hercules, eller noe annet fra Captain Sim, uansett om jeg får tilbake pengene eller ikke. Dette gidder jeg ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan Utne Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Gutta..... Spørsmålet mitt er om dere fikk denne mailen fra Captain Sim eller fra Paypal? Det er mange der ute som legger ut sider og utgir seg for å være bla Paypal. Hvor de ber deg om å legge inn Kreditt Kort info på nytt... Etter å ha lest det som står skrevet er jeg litt i tvil om dette er "Spoof" eller om det er real. Eg bruke paypal daglig og har aldri fått en mail om re.purchase. Høres litt for opplagt ut, men er nå min mening. Det jeg ville gjort er å sende en mail til Captain Sim. Ikke bruk linken du har i favoritter, men skriv den inn på adr. linjen. Da hvis du bruker linken kan den bringe deg til en falsk side!! Heads up guys.... Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Spørsmålet mitt er om dere fikk denne mailen fra Captain Sim eller fra Paypal? Best regards, Captain Sim Customer Support Team www.captainsim.com" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Takk for tipset, Ørjan. Men som Børge har quotet, så kommer mailen fra Captain Sim. Skjønner ikke helt hva som har skjedd. Jeg avventer litt før jeg foretar meg noe uansett. Men jeg setter pris på at du advarer oss. Edit: Gratulerer med dagen forresten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kommer fra captain sim.. Jeg har sjekka email adressen og det står jo på sidene dere og... Jeg skal kjøpe den på nytt når jeg får pengene tilbake fra paypal... (Som jeg ALDRI kommer til å bruke igjen) ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Tilrem Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 LOL! Makan til latterlig kundebehandling fra Captain Sim! Det er vel ikke kundenes problem at CS har problemer med PayPal? Her fremstiller de altså seg selv som offer, og fører sitt eget problem over på kundene. Blir nesten fristet til å sende dem en kopi av "Marketing for dummies" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Altså: 1. We have already requested PayPal to provide you with an immediate refund. 2. If PayPal does not perform it in a timely manner, please login to your PayPal account. Altså har de handlet. Men problemet ligger jo i at PayPal nekter videresende pengene til dem etter hvert som PayPal håver dem inn. Noe jeg ser som en ulovlig handling fra Paypal. Helt klart ikke kunden sitt problem. Men kunden har jo en avtale via Paypal om overføring av penger som ikke blir holdt fra Paypal sin side. Så dette gjelder såvidt jeg ser også forholdet kunde vs PayPal, fordi paypal er forpliktet til å overføre pengene kunden ber dem om. Det er liksom derfor dem er der. Det er vel ingen kunder som har bedt dem beholde pengene selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Stemmer Espen. Og CS har saksøkt Paypal.. For lovlig er det IKKE....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hei igjen Kjetil Det er fin at saken engasjerer. Har vært inne på linken som Captain Sim oppgir som referanse til problematikken, og det er liten tvil om at de ikke er de eneste vareleverandører som har problemer med PayPal. Er forøvrig enig med Vidar som mener dette er å skyve problemet over på kundene. Jeg har imidlertid tenkt å ta problemet opp med VISA, så får vi se hva de har å si til saken. Tilbakemelding kommer! Hilsen Rune Ser forresten at støttemedlemsskapet til Flightsim.no kan betales via PayPal. Huff, huff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nå er sikkert disse mailene ekte, men generelt kan hvem som helst kan sende en mail med en hvilken som helst avsenderadresse (f.eks. George.Bush@whitehouse.com). Bare å kikke på avsenderadressen er ikke tilstrekkelig for å avgjøre om en mail er ekte, med andre ord... At Paypal har frosset kontoen til Captain Sim var vel oppe i en tråd her tidligere, men at folk må ordne kjøpet om igjen var nytt for meg. Har vanskelig for å forstå at Paypal tør å holde på slik, sånt kan være svært ødeleggende i lengden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.